Små rovfisk

I dag fikk en av guppyhunnene mine et kull med yngel.

Jeg har disse fiskene i yngelakvariet for å gjøre skalareyngelen trygge etter at jeg tok foreldrene fra de.

Dette kullet er ca 4 uker nå. og er tydelig rovfisk allerede.

Jeg oppdaget at guppyen fødte, og tenkte at jeg skulle ta vare på noen av yngelen hennes(fin fisk)

Hentet frem den gamle yngelboksen og øste guppybarna opp i denne etterhvert som mora slapp de.

Etter en stund fant jeg ut at det ikke kom flere og gikk for å gjøre noe annet. Da jeg kom tilbake, så sto skalarestimen i ring rundt boksen og yngelen inni skvatt veggimellom.
De som kom bort til kortveggene ble fort snappet og slitt ut og spist.
De må ha et utrolig "sug" i kjeften!!

Har nå flyttet de overlevende guppyynglene til et annet akvarium.

Se på det på denne måten: Skalarene dine er sunne og friske individer med instinktene i orden og de har akkurat fått seg et godt proteintikt måltid. Guppyen din kommer sannsynligvis til å komme med flere omganger yngel, så ingen fare om det er bittelitt frafall underveis.
Så selv noen yngel det ene karret mitt dag, og mine 2 store scalare jaget, og spiste de opp-gikk fort det. tror det var sverddrageren min som yngla, har dem jo bare i karret for akkurat det som skjedde, eller mulig guppy yngel.

Ja jeg lar noen guppyhuner gå i forskjellige kar når jeg skal vere borte lenge.
De føder jo med jevne mellomrom

Trodde bare ikke at skalareyngelen var så rovgriske når de er så små.
De er bare 2- 3 centimeter store.

De fikk tak i halene til guppyene gjennom sprinklene i buret, og med et par raske napp så var guppyen slitt gjennom og spist.

Stadig nye opplevelser i når en har akvarium
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap