"gullscalare"
Postet 20.03.06 kl 15:08
Det er en oppdrettsvariant av helt vanlig skalare, så det er ingenting spesielt ved dem, annet enn at fargen er kunstig fremavlet. Du finner info om du søker på skalare i fiskebasen.
PS: Gratulerer med nye fisker. De bør ha god plass å vokse opp på, så håper du har et stort og flott akvarie til dem.
PS: Gratulerer med nye fisker. De bør ha god plass å vokse opp på, så håper du har et stort og flott akvarie til dem.
Postet 20.03.06 kl 15:40
hehe..
Ja, regnet ikke med at det var noen spesiell fisk heller, kostet nå bare 39kr. pr stk. Men fine var dem da.. Har et 115 liters stående som dem svømmer i nå, sammen med noen prakt botia, guppyer og ildhaler.. Men har sett meg ut et 6 kant akvarie til hjørnebordet mitt i sofakoken, som er 150 liter. Tenker dem passer fint opp i der.. burde vel holde med tanke på størrelsen. Er helt ny i dette aqua livet, så tar gjerne imot tips..
Postet 20.03.06 kl 15:58
Postet 20.03.06 kl 16:10
Hans ÅrebrotHar et 115 liters stående som dem svømmer i nå, sammen med noen prakt botia, guppyer og ildhaler.. Men har sett meg ut et 6 kant akvarie til hjørnebordet mitt i sofakoken, som er 150 liter. Tenker dem passer fint opp i der.. burde vel holde med tanke på størrelsen. Er helt ny i dette aqua livet, så tar gjerne imot tips..
Hvorfor stoppe på 150 liter? :op Skalarer bør helst ha 250 liter å boltre seg på. Noe av det som er viktig her er svømmelengden, så vet ikke hvor godt de vil trives i en 6-kant... =/
Søk på nett på det latinske navnet og les hva som står i fiskebasen, så lærer du det viktigste.
Postet 20.03.06 kl 16:39
Postet 20.03.06 kl 17:53