"gullscalare"

Hei, fikk 4 nye scalarer fra dyrebutikken i dag. Det eneste navnet dem hadde var "gullscalare", og ikke noe mer info en det. Disse er noe små enda, og vokser vel til etter hvert, nå er dem ca 3 cm lange. Er det noen som har ne info eller erfaring med disse fiskene?
Det er en oppdrettsvariant av helt vanlig skalare, så det er ingenting spesielt ved dem, annet enn at fargen er kunstig fremavlet. Du finner info om du søker på skalare i fiskebasen.

PS: Gratulerer med nye fisker. De bør ha god plass å vokse opp på, så håper du har et stort og flott akvarie til dem.
hehe..
Ja, regnet ikke med at det var noen spesiell fisk heller, kostet nå bare 39kr. pr stk. Men fine var dem da.. Har et 115 liters stående som dem svømmer i nå, sammen med noen prakt botia, guppyer og ildhaler.. Men har sett meg ut et 6 kant akvarie til hjørnebordet mitt i sofakoken, som er 150 liter. Tenker dem passer fint opp i der.. burde vel holde med tanke på størrelsen. Er helt ny i dette aqua livet, så tar gjerne imot tips..
Dersom du vil ha mer info om skalarer, så søk på nettet (Google f.eks.) på deres latinske navn:

Pterophyllum Scalare


Jeg kaller dem alltid "scalare", men "norsk vri" og stavemåte er "skalare" med k. Men hvorfor forandre det når det uttales likt?
Hans Årebrot
Har et 115 liters stående som dem svømmer i nå, sammen med noen prakt botia, guppyer og ildhaler.. Men har sett meg ut et 6 kant akvarie til hjørnebordet mitt i sofakoken, som er 150 liter. Tenker dem passer fint opp i der.. burde vel holde med tanke på størrelsen. Er helt ny i dette aqua livet, så tar gjerne imot tips..

Hvorfor stoppe på 150 liter? :op Skalarer bør helst ha 250 liter å boltre seg på. Noe av det som er viktig her er svømmelengden, så vet ikke hvor godt de vil trives i en 6-kant... =/

Søk på nett på det latinske navnet og les hva som står i fiskebasen, så lærer du det viktigste.
hehe, ok, godt dere sier fra.. men 250 liter??? Hva skal eg da ha i sekskantbollen (Piraya?)? trenger dem virkelig 250 liter alene? 4 fisker?

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Fredly
Reklame for plussmedlemskap