Priapella intermedia yngel/foreldre

hei

Jeg har noen Priapella intermedia som har fått yngel nå to ganger, og det har bare kommet to stk yngel begge gangene, er dette normalt? og hvordan kan man se at disse bærer på yngel? er det noen sikre tegn man kan se etter...

Hilsen Kim Remy Waale
ingen som vet noe om denne fisken eller???????
Har ikke filla peiling på denne selv, så jeg googlet litt på denne.
Ser at det på ett par sider er oppgitt at denne får fra 1(!) til 70 unger pr kull.
Vil tro at det er ganske vanskelig å se når den er sprenggravid, dersom den bærer på ett lite kull.
Om den bærer på ett større kull, vil jeg tro at lignende tegn som andre levendefødere får når dem er høygravide (firkanta mage, etc)
tusen takk for svar hvertfall, har sjekket litt ut selv, men det er ikke alt som stemmer med det som står på nettet vet du... mye har jo med størrelse på karet å gjøre osv

ha en riktig god Elgejakt alle sammen
Hei Kim R!

Når jeg leser at du kun får to yngel av P. intermedia, da tenker jeg at noen av de andre fiskene i akvariet ditt har hatt P. intermedia yngel på menyen de siste dagene... For å få fram flere yngel, bør du nok enten sette inn flere planter, ta ut de gravide hunnene, eller ta ut noen av de andre beboerne i akvariet (først og fremst aktuelle yngelspisere).

For meg er det uansett bedre med få yngel av god kvalitet enn mange av mindre god... De som har overlevd hos deg, har nok vært av den mer livskraftige typen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap