jeg har lyst og ha noen montezumae'r og helleri'r i det store karet når det er ferdigt.. men vil de krysse seg hvis de har muligheten til og ikke krysse seg ? åssen farge vil kryssningene få ?
vil ha noen halvstore fargerike levendefødere som kan stå for mat produksjon til de større ciklidene og rokkene
Du må ikke foreta idiotoske avgjørelser pga. noe du har lest i en setning ifra akvariets leksikon. Helleri og monty skal selvfølgelig ikke krysses....
Ingen arter skal krysses....
jeg skreiv jo det.. kansje litt dårlig formulert men vil de krysse seg hvis de har muligheten til og ikke gjøre det?
Xiphophorus artene må holdes atskilt i akvariene for å unngå krysninger
Har aldri sett bilde av helleri/montezumae krysning. Vet ikke om slike bilder eksisterer i det hele tatt. Uansett er det sannsynlig at en krysning vil være mindre fin enn en art. Det er som regel tilfelle at krysninger blir grumsete. Disse artene er dessuten ettertraktede i PS og andre miljøer. Krysninger er selvfølgelig ikke ettertraktede.
Hvis du ønsker levendefødende matfisk vil jeg anbefale Girardinus falcatus elller Girardinus mettallicus. Disse er VIRKELIG produktive