Endelig mange flere Priapella intermedia =))

Heisann =)

I fjor vår fikk jeg tilslag på 4 Priapella intermedia (2 huer+2 hanner) etter en klubbauksjon som HAK holdt =)

Gleden var stor når jeg kom hjem med fiskene, og jeg var fullstendig fasinert av dem !!!
Priapellaene fikk raskt et kallenavn, "Propellane" av niesen min Victoria, for som hun sier; "dei fyke rundt som noen propellar, tante Maren"

Etter at jeg kjøpte dem på klubbauksjonen fikk de bo i 54 literen, men jeg visste at de måtte få et større akvarium !!
Bare 1 uke etter klubbauksjonen fant jeg den ene hannen som "tørrfisk" på gulvet, og en stund senere fant jeg den andre hannen liggende oppå lysrøret i 54 literen.
Ja, så satt jeg igjen med 2 huer da, og jeg var på konstant utkikk etter hanner til dem, men siden Priapella intermedia ennå er en uvanlig art i handelen måtte jeg bare innse at huene fikk være foruten hanner så lenge =(

Tidlig i vår kjøpte jeg en 100 liter, og mine 2 siste Priapella intermedia fikk endelig en "litt" støre plass å boltre seg på =)))))
100 literen hadde bare vært oppe å gått i 2 mnd da jeg til min store forskrekkelse oppdaget at den minste hunnen ikke var å se i karet :''''( Etter litt leting fant jeg henne som "tørrfisk" under skapet, som karet står på !! Siden da har det gått 1 ensom Priapella intermedia i 100 literen min

Mandag den 4 September holdt HAK klubbauksjon, og jeg hadde tenkt å ta med meg den ensomme Priapellaen min. Men da jeg så at Arild Haga i klubben skulle selge en gruppe med "Priapella intermedia", så var saken klar ;jeg skulle ha dem koste hva det koste vil !!!!!!

Etter klubbauksjonen fikk jeg med meg hjem 8 Priapella intermedia, og dere kan tro jeg var lykkelig =)=)=)=)=)=)
I tillegg oppdagde jeg at 2 av huene ventet yngel =)
Nå kunne endelig den ensomme Priapellaen min snart få nye artsfrender å svømme med !!

For tiden går de 8 Priapellaene i karantene i en 45 liter, og ja jeg vet at det er altfor definitivt altfor lite kar til dem, men det er nå bare midlertidig !!

I går kveld oppdagde jeg bare tilfeldigvis yngel hos Priapellaene, og 4 yngel ble reddet =()
Yngelen må jeg flytte til et annet kar, for fødekaret tar så altfor stor plass i 45 literen. Jeg finner nok en løsning på det problemet

Fredag i forrige uke var jeg på "Zoo Garden", min faste dyrebutikk. Der hadde jammen meg Kathrine fått inn 4 Priapella intermedia (1 hann og 3 huer). Men problemet var at det stod "karantene" på karet. Det ble meg fortalt at de hadde sopp rundt munnen Vell, men så lur som jeg er har jeg lagt dem av til de blir friskmeldt

Så konklusjonen er: Priapella intermedia er nå min favoritt blant levendefødere !!

Maren =))
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Weiseth
Reklame for plussmedlemskap