flytting av yngel??

kan man flytte yngel over til et annat kar, der man har tatt halvparten av vannet fra det andre karet oppi?? jeg vil heller at yngelen skal gå i det lille karet, istedenfor å være oppi en liten yngelboks. det er guppy i det lille karet fra før, men mange gjemmesteder der yngelen kan vokse opp men er det risiko for at yngelen dør????
Samme lurer jeg på!
Må yngelen ha mange planter å gjemme seg blant selv om det bare er yngel i bollen?
Har to guppy-yngel i en bolle for seg selv... hva trenger jeg av "utstyr" i denne bollen?
Trenger ikke mange gjemmesteder hvis det bare er yngel der. De klarer jo ikke å spise hverandre.

Jeg har 2 yngelkar som jeg putter yngelen i. Bruker ikke vann fra der de er født. Bare pass på at de har ca like verdier i vannet

Av utstyr så bruker jeg små filtere med nylonstrømpe rundt innsuget og varmekolbe (og selvfølgelig lys)

Ta en kikk [URL=null]her[/URL]

Linken ser rar ut, men funker
Planter er et hjelpemiddel til oksygen i yngeltanken om du ikke har en pumpe eller en luftestein å sette i med en gang. Er det platy eller guppy for eksempel, vil de klare seg fint med bare planter i starten. Pass på at de har plass til å vokse på, og at du forer lite men ofte. Har du ikke pumpe må du bytte vann ofte, det sier seg jo selv, men plantene bruker jo noe av det fiskene gir fra seg. NB! Hurtigvoksende planter, ellers er det lite vits.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap