Guppy Gravid??

Er guppyen gravid når den får 1 stor svart prikk ved rompa. Og magen selfølgelig blir større å større??
Er det noen som kan gi meg noen tips om hva jeg burde gjøre??
har fødekasse og sånn, men jeg har ørten gravide guppyer...
Det kan høres ut som om den er gravid ja.

Hvordan du skal gjøre dette kommet litt ann på hvordan karet ditt er og hvor viktig det er for deg at alle skal overleve.

Jeg ville ikke brukt fødekasse siden det ofte stresser mor og heller ikke gir gode levekår for barna. Hvis karet ditt er godt beplantet og du har greit med plass ville jeg bare latt de føde i karet. Da vil noen av ynglene gjemme seg i plantene og de sterkeste kan overleve.

Hvis det er dårlig med planter å gjemme seg i vil de mest sansynlig bli spist av de voksne etterhvert som de kommer ut. Dette er jo ikke verdens undergang, men det er ikke veldig gøy heller siden barna ikke lever opp.

Regner med at du ikke har ett ekstra kar til å ha yngelen i. Hvis du har det kunne du flyttet mor over i dette karet til hun har født og så fjernet henne og latt barna bli igjen.

Jeg fikk mine første guppy-yngel for to uker siden
Det jeg gjorde var at siden min guppy hadde gått gravid kjempelenge og så helt sprekkferdig ut, så kjøpte jeg ett sånn fødekar. Hun ville ikke føde sammen med de andre fiskene. da jeg hadde kjøpt fødekarret la jeg henne oppi på kvelden og om morgenen lå det 9 søte små i fødekassa.

har ett slikt føde kar som en slepper mora oppi og ungene detter ned i ett annet rom... så de overlevde. Nå har jeg tatt barna i ett reiseakvarie, og laget det fint til dem
Moren tok jeg ut om morgenen slik at hun ikke skulle bli i det fødekarret for lenge..

Nå er denne moren gravid i gjen og ganske stor, samt to guppydamer tiil =)
Gratulerer!!
Jeg har 13-14 guppydamer som er gravide jeg :P
Blir litt mange fødekar!! Hehe.

Lykke til med dine gravide hunner

Forresten.. har en guppy hunn som er smell feit, men hun er ikke som de andre.. Istedenfor å være svart bakpå buken,så er hunn rød... Kan det bety at hunn er veldig nær fødsel.. Hu er feiter enn de som har svart flekk bakpå buken...

takk takk
hmm... har ikke hørt om guppyer som er røde bak..er hun gjennomsiktig av farve eller? hvis hun har farve så kan det jo hende at hun er sort men så ser det ut som rødt på utsiden? ren gjetting

mange er imot fødekarrene siden det er så lite plass og at hunnen kan bli stressa osv. men jeg tror ikke det gjør noe når en bare har hunnen en liten stund oppi, at det ikke blir mange dager liksom...
så jeg ville bare plaset henne i fødekarret hvis hun er så stor som du sier. Så får en se om det er mulig at noen guppyer er røde bak i stede for sorte

Har selv en platy som er super stor, men ikke sort... hun er orange der de skal være sort..undres om hun er gravid eller ertt og slett bare stor av natur :P
På bildet her får du et blikk av hvordan hun ser ut..
Har hun lenge igjen viss hun er gravid??
Hun er ihvertfall gravid! Og det er ikke lenge igjen =)
Nei di kommer nokk snart
De andre jeg har er alt fra litt tjukke til den størrelsen den er, så det kan jo bli morsomt..
Hehe!! ;D
Og alle de har en sånn svart prikk ved rompa som skal vist være et tegn på graivditet, så det tyder på litt yngel her ja!!
Men en annen ting...
Burde jeg putte henne i et fødeakvarium nå allerede??
Kleis :D
De andre jeg har er alt fra litt tjukke til den størrelsen den er, så det kan jo bli morsomt.. Hehe!! ;D Og alle de har en sånn svart prikk ved rompa som skal vist være et tegn på graivditet, så det tyder på litt yngel her ja:D!!

Du får nok mange bebiser snart ja =) Veldig mange Litt for mange kanskje? *-)
Tror det siste du sa blir det riktig.. Litt for mange
Men artig er det..
Men som jeg spurte om i stad, burde jeg putte hun dere har sett oppi ett føde akvarium.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap