- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- sverddrager som får unger......huzza,huzza.
sverddrager som får unger......huzza,huzza.
endelig har jeg fått unger.
putta hunnen oppi yngelkassa dagen før. kommer hjem fra pizza-kveld med klassen og kommer hjem til åtte små(egentlig fire men hun fikk åtte)men den ene var litt for tøff og svømte gjennom sprinklene og ble slukt av sin egen mor men har jo fortsatt syv da.det er bedre enn ingenting(*)
kan jeg bare få noen råd omm oppdrett av denne fisken.
hilsen professor holm(even holm hansen)
putta hunnen oppi yngelkassa dagen før. kommer hjem fra pizza-kveld med klassen og kommer hjem til åtte små(egentlig fire men hun fikk åtte)men den ene var litt for tøff og svømte gjennom sprinklene og ble slukt av sin egen mor men har jo fortsatt syv da.det er bedre enn ingenting(*)
kan jeg bare få noen råd omm oppdrett av denne fisken.
hilsen professor holm(even holm hansen)
Postet 09.11.06 kl 16:43
Foring av sverddrage yngel
Jeg har fora mine Sverddrage babyer med baby flakfor + røde mygglarver. De røde mygglarvene gjør at babyene vokser fortere. Men har hatt de i et eget kar i ca 2 mnd sammen med noen små ansistrus og albino cory. Har hatt babyer sverdrage/molly/platy og metall pansermalle.
Postet 09.11.06 kl 17:02
Postet 11.11.06 kl 23:35
Man skal høre mye rart...... Dropp mygglarvene Mygglarver er IKKE yngelfor.
En god kombinasjon de første ukene er knust flakfor og dekapsulerte artemiacyster.
Regner med at alle vet hva dekapsulerte artemiacyster er... Det er artemiaegg som er avskallet. Alle akvarister har dette i hylla? Bør ihvertfall ha det.
Huzza!!!
En god kombinasjon de første ukene er knust flakfor og dekapsulerte artemiacyster.
Regner med at alle vet hva dekapsulerte artemiacyster er... Det er artemiaegg som er avskallet. Alle akvarister har dette i hylla? Bør ihvertfall ha det.
Huzza!!!
Postet 11.11.06 kl 23:41
Postet 12.11.06 kl 10:29
Håvard Støre AndresenMan skal høre mye rart...... Dropp mygglarvene:) Mygglarver er IKKE yngelfor. En god kombinasjon de første ukene er knust flakfor og dekapsulerte artemiacyster. Regner med at alle vet hva dekapsulerte artemiacyster er... Det er artemiaegg som er avskallet. Alle akvarister har dette i hylla? Bør ihvertfall ha det. Huzza!!!
hmmm det har jeg faktisk aldri hørt om før.
men jeg er da ikke så gammel heller da hehe
Postet 12.11.06 kl 20:01
Postet 12.11.06 kl 20:03
har bare en igjen!!!!!!
nå skjedde det no helt gjerli!!!!fødekaret har glidd litt ned og da hadde seks av dem svømt ut og da blir det bare en igjen
det skjer omtrent vonde ting hele tida nå slik som for noen få dager siden stakk kaninene mine av!!!!
det skjer omtrent vonde ting hele tida nå slik som for noen få dager siden stakk kaninene mine av!!!!
Postet 17.11.06 kl 19:57