Aggressiv guppy-dame

Jeg har en guppy-dame som plager sine samboere. Hun biter dem i siden, og både slørhaler, platy, sverddrager og andre guppyer får gjennomgå. Hun er ikke drektig..
Bør jeg fjerne henne fra akvariet? Slørhalene har tydelige "sår" i skjellaget på sidene.
Lite lyst å starte fiske-avliving
En slik fisk bør fjernes før hun skader noen alvorlig. Hva er verst, å miste masse flotte fisker, eller avlive ei tullete megge av en guppy
Hmm..
Jeg er enig, må bare grue meg litt. Satt henne i isolat
Liknende spørsmål
Hei

Har et litt liknende spørsmål som det jeg fant her. Har en slørhale jeg har hatt en god stund. Han (aner ikke om det er gutt eller jente, men..) mistet kameraten sin her for en stund siden, og nå har jeg nylig kjøpt en ny "kamerat" til ham - en guppy-hann. Var en stund litt redd for at slørhalen skulle spise guppyen, men nå har det snudd - i dag ser det ut til at guppyen plager slørhalen noe voldsomt.. Den svømmer etter den og "biter" den, ser det ut til..

Er dette noe jeg bør gjøre noe med? Bør kanskje guppyen få noen hunner å leke med??

Vet veldig lite om akvarier og fisker, så takknemlig for alle tips og råd her

Jeg har faktisk akkuratt i dette øyeblikk samme problem med en guppy hunn. Hun plager til og med mine snille sommerfuglciklider! Et av problemene kan jo være at hun er den eneste guppyen i akvariet akkuratt nå. Skal ut og kjøpe flere i morgen. Tror dere dette vil hjelpe?

Godt å se at det ikke bare er jeg som har en sinna guppy
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap