- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Bør jeg gi bort den som mobber eller den som blir mobbet?
Bør jeg gi bort den som mobber eller den som blir mobbet?
da jeg kjøpte inn damer til sverddragerne mine ble det et helvetes leven oppi der. Det endte med at en av hannene ble mobbeoffer for de andre hannene. Jeg håpte det ville roe seg, men fant han helt knørva og forskremt bak pumpa i går. Fisket han opp, og plasserte han i fødekaret. Stakkar!!! Men i dag hadde han kommet seg litt. Jeg må gi bort en til venninna mi for disse går ikke sammen lenger. Skal jeg da gi bort dette mobbeofferet som omtrent ble drept i går, eller hovedmannen bak mobbingen? (som jeg har mest lyst til å skylle ned i do akkurat nå )
Postet 30.11.06 kl 11:43
Mitt inntrykk er at notoriske mobbere fort vil være dette hele livet. Altså mobbe om de finner det for godt, uansett art og kjønn. Jeg ville derfor holdt denne under stram oppsikt.
Når det gjelder omplassering av en av fiskene, er det jo ikke noe kult om denne krangefanten går bananas på fiskene til venninna di.
Å flytte den som er grisebanka er heller ikke strategisk, den voldsomme behandlingen sammen med stress med flytting osv. kan svært lett gjøre at han blir syk.
Altså er det egentlig ugunstig uansett hva du gjør. Selv ville jeg nok heller levert fisken tilbake til butikken.
Når det gjelder omplassering av en av fiskene, er det jo ikke noe kult om denne krangefanten går bananas på fiskene til venninna di.
Å flytte den som er grisebanka er heller ikke strategisk, den voldsomme behandlingen sammen med stress med flytting osv. kan svært lett gjøre at han blir syk.
Altså er det egentlig ugunstig uansett hva du gjør. Selv ville jeg nok heller levert fisken tilbake til butikken.
Postet 30.11.06 kl 12:07
Frank AngellMitt inntrykk er at notoriske mobbere fort vil være dette hele livet. Altså mobbe om de finner det for godt, uansett art og kjønn. Jeg ville derfor holdt denne under stram oppsikt. Når det gjelder omplassering av en av fiskene, er det jo ikke noe kult om denne krangefanten går bananas på fiskene til venninna di. Å flytte den som er grisebanka er heller ikke strategisk, den voldsomme behandlingen sammen med stress med flytting osv. kan svært lett gjøre at han blir syk. Altså er det egentlig ugunstig uansett hva du gjør. Selv ville jeg nok heller levert fisken tilbake til butikken.
Ingen av fiskene er noen av de nye. Disse er de 2 hannene som jeg opprinnelig hadde, og den ene har plutselig lagt den andre for hat etter at jentene kom oppi.... Crap altså
Postet 30.11.06 kl 12:56
Postet 30.11.06 kl 13:03
Endret: 30.11.06 kl 13:03
Andre ville sagt at de konkurrerer om damene, og at den sterkeste vinner, noe som ligger i naturen. Men jeg ville personlig kanskje valgt den "tapende". Betyr ikke at den andre er en tyrann likevel, dette er nok litt i deres natur når det kommer kvinnfolk i bildet. Hvis de ikke krangla før ihvertfall.
Postet 30.11.06 kl 13:12
Postet 30.11.06 kl 13:21
Endret: 30.11.06 kl 13:22
Postet 30.11.06 kl 13:26
Postet 30.11.06 kl 13:35
Postet 30.11.06 kl 13:37
Postet 30.11.06 kl 13:38
MC DarupDu sa ikke at den ikke var kjøpt i en butikk. Men spør de uansett, jeg har levert fisker til butikker jeg ikke har kjøpt de i.
Sitat litt lenger opp: Ingen av fiskene er noen av de nye. Disse er de 2 hannene som jeg opprinnelig hadde, og den ene har plutselig lagt den andre for hat etter at jentene kom oppi.... Crap altså
Altså "gamle" fisker. Hvor lang tid har man egentlig klagerett på fisker Kan man levere tilbake en fisk som plutselig blir mobber 6 mnd etter at den er kjøpt? :P
Postet 30.11.06 kl 13:47
Postet 30.11.06 kl 13:49