Fôr til seilfinnemolly-yngel

Hei!
Jeg lurer på hva dere vil anbefale meg å fôre mine to seilfinnemolly-yngel som jeg har fått fra dyrebutikken jeg jobber på. Gidder ikke å beynne med noe artemia og sånne greier, men jeg tror jeg har noe sånn tetrababy-fôr et sted... Skal jeg bruke det eller er det like greit å bare knuse sånn vanlig flakfôr?
Er det noe for å få de til å vokse fortere eller noe som jeg kan kjøpe istede?
Også lurte jeg samtidig på om det var nødvendig med salt i vannet, og da eventuelt om det er vanlig borsalt man bruker?
Har du "baby-for" så kan du bruke det, men det fungerer veldig bra med oppknustret flak-for også. Jeg knuser mange forskjellige typer flakfor.
Levendefødene-yngel vokser som regel opp på bare flakfor.

Spørsmålet ditt ang. salt må nok noen andre svare på...
Knust flakfor fungerer fint, selv om det man ikke får fullt så god vekst med dette som rene baby-for-typer.

Jeg har foret opp x antall små levendefødere med knust flak, og knuste selskapserter (slike frosne greier. Fjern snallet). Men det handler oftere om tilgangen på mange små måltider, og rent vann, enn hva en forer med, når en ser sluttstørrelsen.
[QUOTE=Frank Angell]Fjern snallet. QUOTE]

Kan du beskrive dette nærmere,Frank?
he he
Er vanskelig å gå inn i hver enkelt skall, så jeg nøyer meg med å innrømme at jeg skreiv feil :p
Skallet, er selvsagt ordet som skulle benyttes. Tror ordet "snallet", er helt nytt i norsk ordforråd
Uhm.. Jeg fant det babyfôret, men... Hvordan er det med fiskefôr og datostempling. Dette babyfôret gikk visst ut på dato i 2004.. Men det ser helt fint ut. Kan jeg bruke det?
2004 er jo mange dager siden, så dette er nok mektig redusert. I alle fall vitaminene er nok mer eller mindre ikke-eksisterende.

Selv er jeg ikke den som er mest opptatt av dato-stempel, men dette var lenge syndes selv jeg Spesielt om boksen har vært åpnet tidligere, og vært oppbevart i rom-temp
Vel ja, har ikke holdt på med levendefødere siden 2004 :p
Chris-André Einarsen
Også lurte jeg samtidig på om det var nødvendig med salt i vannet, og da eventuelt om det er vanlig borsalt man bruker?

Salt må du ha i akvariet. Jeg har i 3 ts slat per 10 liter vann, og du kan bruke vanlig borsalt uten jod.
Saltet kommer vell litt ann på om det er Poecilia kykesis, Poecilia latipinna eller Poecilia velifera. Kykesis er vell en ferskvannsfisk, mens de to andre er brakkvann/ferskvann. Etter som jeg forstod. Ha i litt salt for og være sikker du
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap