Noen som vet om noen levendefødere?

Noen som vet om noen levendefødere?

Jeg vet om Black Molly, Guppy, Sverdregger (skrives det sånn?), også tror jeg Platy er levendefødere. Noen som vet fler?
Fiskeelsker!
Noen som vet om noen levendefødere? Jeg vet om Black Molly, Guppy, Sverdregger (skrives det sånn?), også tror jeg Platy er levendefødere. Noen som vet fler?

Platy er levendeføder ja.
Det skrives Sverddrager ikke Sverddregger
Edit:
Endlers levendeføder er også en levendeføder.
Edit2:
Og seilfinnemolly da
Janern
Platy er levendeføder ja. Det skrives Sverddrager ikke Sverddregger ;) Edit: Endlers levendeføder er også en levendeføder.

Heter de ikke Sverddregger?

Endlers levendeføder er ikke det en Guppy ?

PS: Har Endlers levendeføder selv
Fiskeelsker!
Heter de ikke Sverddregger? Endlers levendeføder er ikke det en Guppy ?

Nei, sverddrager
Endlers levendeføder er vell en type Guppy ja...
Men så har vi seilfinnemolly som jeg nå har endret inn der oppe da.
Edit: og Dalmatiner molly..
Altså: alle molly'er
Edit2: Silver molly også :P
Edit3: lyodon xantusi, ameca splendes, xenotoca eiseni er litt større levendefødere...
Janern
Nei, [URLBLOCK1] ;) Endlers levendeføder er vell en type Guppy ja... Men så har vi seilfinnemolly som jeg nå har endret inn der oppe da.

Okei, syns bare jeg leste en plass at de heter Sverddregger, men jeg tror på deg

Jeg hadde Seilfinnemolly, men de døde alle sammen, de var veldig feite, så vi åpnet den ene og da sprutet det ut unger som ikke var helt ferdig utviklet. Tørr ikke å prøve slike fisker igjen :S

Ps: den på bilde er hannen
Fiskeelsker!
Okei, syns bare jeg leste en plass at de heter Sverddregger, men jeg tror på deg;) Jeg hadde Seilfinnemolly, men de døde alle sammen, de var veldig feite, så vi åpnet den ene og da sprutet det ut unger som ikke var helt ferdig utviklet. Tørr ikke å prøve slike fisker igjen :S Ps: den på bilde er hannen :)

OK, har endret inn noen fler i det forrige innlegget nå.
Men du kan bare se alle trådene i denne kategorien for her står det bare om levendefødere
Mine venner; dere trenger ikke å sitere deres egne innlegg, slik denne tråden viser. 4-5 sitater oppå hverandre, blir bare rot av

Må nok ta å rydde litt for dere her
Frank Angell
Mine venner; dere trenger ikke å sitere deres egne innlegg, slik denne tråden viser. 4-5 sitater oppå hverandre, blir bare rot av ;) Må nok ta å rydde litt for dere her ;)

Hehe Takk
Forresten; ett bittelite søk i fiskebasen vår gav dette resultatet (søkt på familien til levendeføderne)

Ikke mindre enn 308 arter å meske seg blandt, av levendefødere
Frank Angell
Forresten; ett bittelite søk i fiskebasen vår gav [URLBLOCK1] resultatet (søkt på familien til levendeføderne) Ikke mindre enn 308 arter å meske seg blandt, av levendefødere ;)

Takk for at du ryddet opp med de dumme siteringene :P
Men jeg visste ikke at det var så mye som 308 levendefødene arter! Fikk helt sjokk jeg :O
I dyrebutikken sa de at det fantes 5 levdendefødene arter,
jeg skal gå tilbake å klage å si at det finnes 308.
Jeg har hele tiden visst at de tok feil, men ikke såå feil!
(Og dyrebutikken er til og med registrert på dette forumet!)
Det finnes ennå flere arter som føder levende under enn dette, f.eks rokker. Dette er bare den familien av arter, som de fleste tenker på som levendefødere
Faktisk, Ueren som lever i våre farvann, føder levende under den også
Frank Angell
Det finnes ennå flere arter som føder [B]levende under[/B] enn dette, f.eks rokker. Dette er bare den familien av arter, som de fleste tenker på som levendefødere ;) Faktisk, Ueren som lever i våre farvann, føder [B]levende under[/B] den også ;)

En litt morsom skrivefeil jeg bare måtte nevne! :P
Men jeg visste egentlig det, men jeg mente da finnes det over 308
Edit: var visst litt lenger opp også :P
Hehe... hver yngel er vel i og for seg et lite under :P
Snuffeline
Hehe... hver yngel er vel i og for seg et lite under :P

Ja, det er jo det!
Kanskje det var det han mente :P
Her er en liten liste :-)
Brachyrhaphis hartwegi
Brachyrhaphis hessfeldi
Brachyrhaphis roseni