platy

er det noe man må tilrettelegge for at platyene skal få yngler? Trodde de var bortimot like lett som guppyene på dette. Har 2 hunner og 2 hanner gående sammen, men ikke om det har skjedd noe. har hadd de i et par mnder nå.
Hei =)¨
Jeg har også platy (2 hunner-1-hann)
Rart at dine ikke har fått unger enda, men virker du tykke eller noe?
Mine har alt fått unger, og jeg har bare at dem i ca 5 dager.
Har også hørt at dem får barn like ofte some guppy..
Du får vente en stund så kanskje det kommer unger.

Får håpe det kommer noen da
Bare nevner at du burde ha min. 2 hunner pr hann..
Hadde samme problemet jeg og jeg har 2 hanner og 5 hunner. I går så jeg plutselig en ca. 1 cm. lang rød liten platy svømme rundt. Og jeg hadde ikke engang merket noe! De andre var vel sansynesligvis spist opp av gullfisk..
Og nå ser jeg at 2 av hunnene er på vei til å bli veldig tykke, så har inkjøpt føde kar..
Bare å ha tolmodighet så ordner de det selv. Men som sagt, om du har mulighet skaff deg flere hunner. Hannene kan jage hunnene til døds da det er så få hunner har jeg hørt.
Hei=)
Ja, du skjønner jeg har fått en ca 5 yngler som har blitt kanske store nå. Skal ta være på dem, ser ut som de fleste av dem blir jenter ;D

Heldighvis er ikke hannen noe påtrengene, han er enda ganske ung..
Virker ikke som han er så veldig interesert i jentene ;P

Hehe;D
Hei Laila Annie.
Vær tolmodig, barna kommer nok, fler enn du ønsker deg skal du se. Min erfaring er at de yngler like godt og enkelt som Guppyene mine.
Gjør som foreslått før her, ha flere damer pr mann.
Og pass på at yngelen, om du da ikke ønsker bruke fødenett, har gjemmeplasser. Flyteplanter er flott. Her kan avkommet gjemme seg slik at de ikke blir en delikatesse for de voksene fiskene dine.

mvh
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap