- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- To guppyhanner med rufsen hale
To guppyhanner med rufsen hale
Inaktiv bruker
Har to nydelige guppyhanner i akvariet mitt. Og begge to har nå fått skikkeli rufsen og revne halefinner. Har de to sloss, eller er det noen andre som har angrepet dem? Har ikke sett at de to har plaget hverandre eller blitt plaget av noen andre.
Men idag da jeg sto opp, var begge toen ganske så oppfliset i halen, og holder seg på hver sin kant av akvariet og gjemmer seg. Det kan se ut som noen har nappet dem.
Så da er vel spørsmålet: hva gjør jeg med de?
Men idag da jeg sto opp, var begge toen ganske så oppfliset i halen, og holder seg på hver sin kant av akvariet og gjemmer seg. Det kan se ut som noen har nappet dem.
Så da er vel spørsmålet: hva gjør jeg med de?
Postet 11.03.07 kl 14:09
Postet 11.03.07 kl 14:30
Inaktiv bruker
takk for svaret. Er det stor sannsynlighet for at de kan få et eller annet isjefisj på halefinnene?
Postet 11.03.07 kl 14:33
pirAJAtakk for svaret. Er det stor sannsynlighet for at de kan få et eller annet isjefisj på halefinnene?
Med daglige vannbytter, er ikke sjangsen alt for stor, men fremdeles tilstede.
Med å trekke på skuldrene å tenke "Detta går bra av seg selv", går det med alt for stor sannsynlighet rett til he.....
Postet 11.03.07 kl 14:42
Inaktiv bruker
da er det vel bare å starte med vannskifte. Og håpe på det beste at de ikke får noe gusj. Får skifte vann ofte å se.
Men vil halene dems vokse ut igjen?? og evt tar det lang tid?
Men vil halene dems vokse ut igjen?? og evt tar det lang tid?
Postet 11.03.07 kl 14:47
Postet 11.03.07 kl 15:02
Inaktiv bruker
Enda flere
Dette skjønner jeg ikke, nå har jeg kjøpt flere huer, men fremdeles blir hannene nappet i halen. Kjøpte med en fin stor blå han, og bare dagen etter var han å nappet i halen.
Er det hannene som sloss, eller er det noen andre som plager dem?
Er det hannene som sloss, eller er det noen andre som plager dem?
Postet 24.03.07 kl 13:48
Postet 24.03.07 kl 14:21
Endret: 24.03.07 kl 14:22
Inaktiv bruker
jeg har prøvd i mange dager, sitter å nistirrer inn i karret flere gang om dagen...,men klare ikke se noen som plager di andre. Einast det er en sugefisk, som har til vane å suge seg på guramien under mating.... Men det er dog og det eneste jeg har sett av plaging.
Ellers så er det bare til tider litt stresset og stimet guppygjeng i karret. Men det skjer ikke så ofte akkurat.
Skjønner ikke det der. Men det er enda to guppyhanner som klarer seg fint. Kan ikke se at de er nappet.
Regnbuefisken har jeg ikke sett gjort noe, flying fox`en holder seg unna de andre. Også har jeg to sugefisker jeg ikke vet navnet på.
Ellers så er det bare til tider litt stresset og stimet guppygjeng i karret. Men det skjer ikke så ofte akkurat.
Skjønner ikke det der. Men det er enda to guppyhanner som klarer seg fint. Kan ikke se at de er nappet.
Regnbuefisken har jeg ikke sett gjort noe, flying fox`en holder seg unna de andre. Også har jeg to sugefisker jeg ikke vet navnet på.
Postet 24.03.07 kl 14:24
Endret: 24.03.07 kl 14:29
Inaktiv bruker
Kinesisk algespiser
Etter mye spørring og leting, tror jeg nå at jeg har funnet ut at det er kinesisk algespisere jeg har i karret. Og disse to har en lei uvane med å suge seg fast på de andre fiskene( guramien)
Hva bør jeg gjøre, hvis det er det som er tilfelle at der er kinesisk algespisere?
Hva bør jeg gjøre, hvis det er det som er tilfelle at der er kinesisk algespisere?
Postet 25.03.07 kl 17:02
Postet 25.03.07 kl 17:33
Inaktiv bruker
fy...slemme sugefisken... Døden til følge for å terrorisere di fine fiskan mine!
Postet 25.03.07 kl 17:36
Jeg har ikke Gul algespiser
Henger meg på her..
har ikke gul algespiser
men like forherda forsvant HELE halen inn til roten på mine guppyhanner. 4 stk nå har mista halen sin i løpet av natten. (så den ene halen lå på bunnen) KAn hende det er Sajicaen (3 stk) eller Palettene (4 stk)som har gått til angrep. de har ikke plagd noen før!! ja ja, de haleløse guppyene får bo sammen med Sverddrageryngelene en stund.
har ikke gul algespiser
men like forherda forsvant HELE halen inn til roten på mine guppyhanner. 4 stk nå har mista halen sin i løpet av natten. (så den ene halen lå på bunnen) KAn hende det er Sajicaen (3 stk) eller Palettene (4 stk)som har gått til angrep. de har ikke plagd noen før!! ja ja, de haleløse guppyene får bo sammen med Sverddrageryngelene en stund.
Postet 02.04.07 kl 02:23
Endret: 02.04.07 kl 02:24
Inaktiv bruker
Dakkar røde fine guppyhannen min! han bare døde. Halen hannes blei kansje ei for stor påkjenning...
Postet 02.04.07 kl 20:32