Guppy yngel :) Hjelp?

Hai hai..
Nå har guppyen min fått yngel, å det er gøy.
For jeg er ganske fersk i akvarie-faget..
Den fikk ca 30 yngel, og nå har jeg satt yngelen i et eget yngel-kar.
Og da lurer jeg på om noen har noen tips til å bli en god forelder for guppyene.. Karet er vel på ca 30L, og jeg har fin å rund grus i bunn og et par planter..

Jeg forer de med knust flakfor, men de ser ut til å spytte det ut innimellom. Er det normalt?
De ser jo ut til å spise noe innimellom..

Og jeg kjøpte meg et kar til igår på 63L. Der tenkte jeg å ha Endlers, jeg syns de er så utrolig pene. Også er de så små

Alle tips tas godt imot
Inaktiv bruker
Så lenge du knuser flakene nok små så er det ikke noe problem å få de til Jeg har et akvarium med yngel, og alt jeg gjør er å mate dem et par ganger om dagen
det at di spyter det ut er på
grun at det er for store biter
det er helt normalt
Hei du
Jeg har guppy yngelene mine i eget kar jeg også. Prøvde først med knuste flak og knust granulat, men syntes ikke dette var så bra så jeg dro til sveige og kjøpte meg baby mat. Nå vokser de seg store og sterke. Syntes det er lettere å fore de med pulbermaten som man får til babyene.
Man må jo ikke kjøpe dette, men personlig syntes jeg det var både lettere og mindre tidkrevende. Da jeg knuste for syntes jeg lissom ikke jeg fikk det fint nok.

Mvh Linka
Gratulerer som pappa da. Vet hvor morro det er den første gangen.

Da jeg "ble matmor" for den første guppy yngelen, var jeg så nøye så nøye. Fødenett. Kjøpte eget babyfor. Matet dem lite men ofte.
I dag ikke fødenett, men flyteplanter. Knuser vanlig tørrflak. Det fungerer likebra. Om de spytter litt ut, ingen fare. Noe får de i seg, og et skal ikke så mye til i disse små magene.

mvh
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap