Hvilke levendefødere som kan få yngel sammen med en annen art levendefødene?

Hvilke levendefødere som kan få yngel sammen med en annen art levendefødene?
Sånn som Platy og Sverddrager? Kan ikke de få yngel sammen? Er det flere som kan det?

Jeg har jo ikke så lyst til at fiskene mine skal få yngel sammen med en annen art!
Platy og sverddrager kan krysse seg, enkelte underarter av molly vil kunne krysse seg.

Det er garantert flere, for å si det slik
Hva mener du med underarter av Molly?
F.eks seilfinne og black molly, silver molly etc Søk på molly, så ser du at det er en del arter med samme familie her. Disse skal kunne hive seg til å lage hybridyngel
Men hvis to forskjellige arter får yngel med hverandre, hva må man gjøre med ynglene da? Ta livet av de? Eller kan man bare ha de?

Blir de stygge? :P
Hybridyngel blir oftest sterile, så det er slutten på den formeringsrekka. Men dette gjelder ikke hver gang, f.eks stort sett enhver platy du kjøper, har litt sverddrager i seg, og motsatt.
Det samme gjelder f.eks black molly og seilfinne\ silver molly. Har fått mange rare kombinasjoner, selv om begge foreldre ble kjøpt som "rene" arter
Synes det er artig, jeg... Det er jo bare hvis man skal drive seriøst oppdrett for salg at man må holde slike arter fra hverandre. Kos deg med et fargerikt fellesskap
Jeg liker også masse forsjellige farger på fiskene!;D
Tilfeldig bekjentskap
© darlaa
Reklame for plussmedlemskap