Black molly yngel

Hei,Jeg har ikke hatt black molly før,kjøpte meg 3 stk i forrige tirsdag og idag når jeg slo på lyset var det kommet 2 små yngel.
Det jeg lurer på er om de føder like ofte som guppyer og kan de også føde over flere dager slik guppyer gjør?
Noen som har noen svar ?
Hei bitten.
Jeg er nok ingen ekspert bitten, men kan jo fortelle hva mine black molly har gitt meg av avkom. (Har nå hatt dem i tre måneder)
En måned etter anskaffelse, kom tre nye black molly til verden.
Og etter en drøy måned, ett nytt kull, og nå hadde antallet barn doblet seg.
Så langt har jeg altså opplevd at de får barn like ofte som mine guppyer.
Og at antall yngel øker for hver ny fødsel, men iallfall ikke ennå har nådd Guppyen`s utrolige antall mengder yngel pr fødsel.
At de føder over flere dager vet jeg ikke noe om, har ikke selv registrert dette på noen av de to nevnte artene.
Men jeg sitter heller ikke og følger så nøye med da.
Jeg bruker i dag ikke fødenett eller yngelkar. Jeg har gjemmeplasser i form av flyteplanter. Problemet er ikke at yngel forsvinner, men at det blir for mange av dem.
Jeg husker godt da de første kullene kom. (guppy og platy) Jeg var utrolig fasinert, glad og stolt. Brukte fødenett og babymat.
Dette er morro. Lykke til bitten.

mvh
bitten
kan de også føde over flere dager slik guppyer gjør?

Ja, de kan føde over flere dager. Hender ofte når fisken blir stressa når den føder (feks vannbytte) og derfor kniper igjen i et par dager .
Langt fra noen ekspert jeg heller, men mine mollyer (godt voksne og store) får unger titt og ofte, men hunnen føder dem i løpte av svært kort tid hos meg. Stort sett rett etter vannbytte, dermed får jeg litt kontroll på når det kan skje. Også opplevd at de har født etter flytting mellom akvarier.
Den som fikk nå sist fikk ca 20 stk i løpet av en ettermiddag. Dette var en svart molly som fikk yngel med en hvit = yngelen ble hvite, svarte og prikkete morro !

Lykke til med de små
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap