hvor lenge går sverddragere gravid?

Har en sverddrage som jeg tror er gravid(den ble kjøpt stor)
1. Hvor lenge går de før de får yngel?
2. Kan jeg plassere denne alene i en 19 liter nå, med planter og alt som må til uten at den skal knipe igjen pga misstrivsel....Har hørt guppyer kan knipe igjen så jeg regner med dette gjelder de fleste under stress. Det blir jo ikke lenge i denne 19 literen uansett da, det er jo kun for å prøve å berge ynglene.
Sverddragere slipper yngel ganske nøyaktig hver 31 dag.

En tettbeplantet 19 liter kan fungere greit som fødekar. Pass på at du venter til like før før du flytter henne.

Egentlig er det en uting å flytte rundt på fisk som skal føde. Det fører til stress som igjen kan føre til at dem føder for tidlig eller kniper eller bare dør. Det beste er å fange yngel fra hovedkaret. Dette forutsetter at man ikke holder sverddragerne sammen med "ufisk" som spiser unødig mye yngel. Tett beplantning er en forutsetning.

Husk å bruke gibs eller gh-pluss i vannet til sverdragere.
Håvard Støre Andresen
Sverddragere slipper yngel ganske nøyaktig hver 31 dag. En tettbeplantet 19 liter kan fungere greit som fødekar. Pass på at du venter til like før før du flytter henne. Egentlig er det en uting å flytte rundt på fisk som skal føde. Det fører til stress som igjen kan føre til at dem føder for tidlig eller kniper eller bare dør. Det beste er å fange yngel fra hovedkaret. Dette forutsetter at man ikke holder sverddragerne sammen med "ufisk" som spiser unødig mye yngel. Tett beplantning er en forutsetning. Husk å bruke gibs eller gh-pluss i vannet til sverdragere.

gibs ??? har ikke brukt noe- og mine yngler VERRE
Husmusa
gibs ??? har ikke brukt noe- og mine yngler VERRE

Sikkert noe med vannet på Bryne

Håvard Støre Andresen
[QUOTE=Husmusa] gibs ??? har ikke brukt noe- og mine yngler VERRE

Sikkert noe med vannet på Bryne

*ler* ikke tull da - hva er det for no ????? * i vannet på bryne du *
ettersom den er kjøpt stor, så blir det et problem å vente til like før, ettersom jeg ikke vet hvor mange dager hun har gått nå Men hun er sån passe stor ja, skal prøve å ta et bilde så får dere se. Jeg blir nok å bruke 19 literen ja, er bedre å flytte de synes jeg, har ikke nok tilrettelagt for yngler i 180 literen min enda, litt lite planter som egner seg enda. Men det skal bli bra med tiden slik at alt kan gå sin gang.
Laila Annie
ettersom den er kjøpt stor, så blir det et problem å vente til like før, ettersom jeg ikke vet hvor mange dager hun har gått nå:) Men hun er sån passe stor ja, skal prøve å ta et bilde så får dere se. Jeg blir nok å bruke 19 literen ja, er bedre å flytte de synes jeg, har ikke nok tilrettelagt for yngler i 180 literen min enda, litt lite planter som egner seg enda. Men det skal bli bra med tiden slik at alt kan gå sin gang.

kan den evt. ha langt igjen?
Laila Annie
[QUOTE=Laila Annie]ettersom den er kjøpt stor, så blir det et problem å vente til like før, ettersom jeg ikke vet hvor mange dager hun har gått nå:) Men hun er sån passe stor ja, skal prøve å ta et bilde så får dere se. Jeg blir nok å bruke 19 literen ja, er bedre å flytte de synes jeg, har ikke nok tilrettelagt for yngler i 180 literen min enda, litt lite planter som egner seg enda. Men det skal bli bra med tiden slik at alt kan gå sin gang.

kan den evt. ha langt igjen?

etter bildene å bedømme har hun enda en tid igjen, hun skal se ut som om hun EKSPLODERER ...Liten enda *ler*
Det kan gå laaang tid før du får noe yngel, ja...
Jeg har en hoe som har fått yngel kun en gang i løpet av fire måneder. Den er permanent feit, mye feitere enn den du har. Like før hun ynglet, så hun ut som en velstappa koffert... ;D
Husmusa
*ler* ikke tull da - hva er det for no ????? * i vannet på bryne du *

Jeg vet ingenting om vannkjemien på Bryne

Det jeg vet er at Sverddragere kan få problemer hvis vannet er for mykt. Endel typiske hardtvannsarter kan over tid venne seg til mykt vann og trives sånn noenlunde. Jeg får fiskene mine fra England, Tyskland, Danmark og Nederland. Siden disse landene har hardt vann kan fiskene få problemer hvis de havner i vårt myke kranvann.

Sverddragere fra butikk vil ikke nødvendigvis få problemer med mykt vann.
Lang tid??? Hm, det var ikke i dette tillfellet nei...
Alt ser ut til å ikke gå min veg for tiden... Dere som har fulgt med på mine innlegg den siste tiden vet at jeg både sliter med nitrit og nå prikksyke. MEN dette slår altså alt... I sted skulle jeg sjekke karantenekaret som nå disse prikkete sverddragene går i, der er det 33 grader, og temmelig hett Så la jeg merke til den "feite" dama, som noen av dere mente ikke var så feit, nå var hun mager...Da var det bare å begynne i stress å lete, etter en god stund med stress sitter jeg nå igjen med 18 yngler som jeg ikke helt vet kommer til å overleve denne starten på livet. er det gunstig med 33 grader i et yngelkar, neppe... Jeg har plassert de i en fødekasse i 59 literen der det er 25 - 26 grader, så får vi se hvem som går heden og hvem som overlever....

Litt trist av alt nå Skulle ønske en ting gikk min veg nå....
Ja, høye temperaturer kan sette i gang fødsler... Også selv om yngelen ikke er utviklet. Hvordan ser de ut? Har de en plommesekk på magen?

Hvis de er fullt utviklede, så kan dette gå veldig bra. Det er ikke sikkert at yngelen er smittet...
det var akkurat dette de ikke hadde, plomesekken altså. De ser helt normale ut alle sammen, små, alle uten plommesekk og alle er oppe og svømmer nå. har foret en gang med baby for
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap