Noen som har erfaring med gravid ballong molly?

Ballong molly!! Ja man kan jo skjønne hvorfor de heter det. Temmelig oppblåst er de jo. Men så kan de jo være gravid og da, så da lurer jeg på:
Hvordan ser du at en ballongmolly skal yngle? Noen som vet hvordan de ser ut som gravide?

Har lakt ut bilder av min molly, og i forrhold til de andre så er denne større. Kan det være at denne er gravid? Hvor lenge går disse mollyene gravide?
ble visst 2 like bilder hær, litt surr!!
Har veldig lyst til å sette hoa i føde kasse, bare for å berge noe yngel. Men kan hun gå lenge i en sånn kasse uten at det kan gå gale? 5-6 dager? Eller blir det for mye??
Hadde jeg fått en uke på meg, ville jeg nok trodd at hun har kommet til å yngle, OM hun er gravid da.
Bare putt henne i en fødekasse!
Det skader henne ikke i...tjja...4 dager ca.??
Husk å fore henne, men forsiktig, for det som synker på bunnen i fødekassen råtner og kan drepe yngelen!
Fisk burde ikke være 4 dager i fødeakvarie! For det stresser fisken, og da kan den dø!

Jeg syns synd i "Ballong molly", vanlig Molly har det nok mye bedre!
Ok. Jeg prøver det da. Vet ikke om 4 dager er tilstrekkelig,(med tanke på at de kan knipe igjen under stress) så jeg prøver en uke jeg
Skal fisken være i fødeakvarie i en UKE?? :O
Malin.P
Fisk burde [I]ikke[/I] være 4 dager i fødeakvarie! For det stresser fisken, og da kan den dø! Jeg syns synd i "Ballong molly", vanlig Molly har det nok mye bedre!


Ja, det er synd i ballongmollyer, for de er avlet frem slik, men jeg skrev jo ca. 4 dager... Mange av mine fisker har greid seg i toppen 5..så synes jeg det holder, da kan de heller føde ute!!
du må IKKE HA DE DER EN HEL UKE!!!
Det vil ofte ikke ende bra, du vil vel ikke miste fisken kun for å berge yngelen??!!
Helt eni! Hun burde ikke være i fødeakvariet i en hel uke! Fisken vil kanskje dø!
da får jeg prøve 4 dager da Er bare så usikker på om hun i det heletatt er gravid... Noen andre tegn på om hun er gravid? Hannen er i allefall veldig ute etter hennen. vet ikke om det har noe og si i det hele tatt.
hannene driver som regel på uansett hva!
Men ta henne i fødekaret, med så lite stess som mulig, ikke kombiner det med vannskifte foreksempel..
Og hver gang du mater så kan du gå rolig, med rolige bevegelser,
og mat henne før de andre...
Lykke til videre!
Jeg tør påstå at å sperre en fisk inne i en slik liten fødekasse i dagesvis, er rent dyreplageri. Spesielt når man ikke en gang har noen anelse om den er gravid i det hele tatt, eller når fødselen vil være. Det blir for dumt.

Bruk heller noen kroner på en haug flyteplanter, så vil du snart ha flere mollyer og guppyer enn du greier å bli kvitt. Både yngel og hunnen har det mye, mye bedre i akvariet. Litt svinn kan det bli, men det er jamen meg bedre enn de fæle plastboksene man presser dem inn i.

Jeg kan ikke hjelpe for det, men de fødeboksene skulle vært smadret og forbudt, alle sammen! Får helt hetta av å se hvor stresset en fisk blir i de der.
mona o
Jeg tør påstå at å sperre en fisk inne i en slik liten fødekasse i [i]dagesvis[/i], er rent dyreplageri. Spesielt når man ikke en gang har noen anelse om den er gravid i det hele tatt, eller når fødselen vil være. Det blir for dumt. Bruk heller noen kroner på en haug flyteplanter, så vil du snart ha flere mollyer og guppyer enn du greier å bli kvitt. Både yngel og hunnen har det mye, mye bedre i akvariet. Litt svinn kan det bli, men det er jamen meg bedre enn de fæle plastboksene man presser dem inn i. Jeg kan ikke hjelpe for det, men de fødeboksene skulle vært smadret og forbudt, alle sammen! Får helt hetta av å se hvor stresset en fisk blir i de der.


Ja når man tenker over det har du muligens rett Mona ..
De har det ikke noe kjekt der nedi, og det er jo klart hva som er for fiskens beste...
Her har palettynglene måtte klart seg selv blandt plantene, det går jo helt fint!
Inaktiv bruker
Jeg bruker KUN fødekasse hvis jeg ser at noen av fiskene mine føder.
Så når du er ferdige slipper jeg de ut igjen..
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap