- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Noen som har erfaring med gravid ballong molly?
Noen som har erfaring med gravid ballong molly?
Ballong molly!! Ja man kan jo skjønne hvorfor de heter det. Temmelig oppblåst er de jo. Men så kan de jo være gravid og da, så da lurer jeg på:
Hvordan ser du at en ballongmolly skal yngle? Noen som vet hvordan de ser ut som gravide?
Har lakt ut bilder av min molly, og i forrhold til de andre så er denne større. Kan det være at denne er gravid? Hvor lenge går disse mollyene gravide?
Hvordan ser du at en ballongmolly skal yngle? Noen som vet hvordan de ser ut som gravide?
Har lakt ut bilder av min molly, og i forrhold til de andre så er denne større. Kan det være at denne er gravid? Hvor lenge går disse mollyene gravide?
Postet 20.04.07 kl 14:54
Postet 20.04.07 kl 14:57
Postet 20.04.07 kl 15:04
Postet 20.04.07 kl 15:54
Postet 20.04.07 kl 16:03
Postet 20.04.07 kl 16:04
Postet 20.04.07 kl 16:06
Malin.PFisk burde [I]ikke[/I] være 4 dager i fødeakvarie! For det stresser fisken, og da kan den dø! Jeg syns synd i "Ballong molly", vanlig Molly har det nok mye bedre!
Ja, det er synd i ballongmollyer, for de er avlet frem slik, men jeg skrev jo ca. 4 dager... Mange av mine fisker har greid seg i toppen 5..så synes jeg det holder, da kan de heller føde ute!!
du må IKKE HA DE DER EN HEL UKE!!!
Det vil ofte ikke ende bra, du vil vel ikke miste fisken kun for å berge yngelen??!!
Postet 20.04.07 kl 16:06
Postet 20.04.07 kl 16:09
Postet 20.04.07 kl 16:12
Postet 20.04.07 kl 16:15
Jeg tør påstå at å sperre en fisk inne i en slik liten fødekasse i dagesvis, er rent dyreplageri. Spesielt når man ikke en gang har noen anelse om den er gravid i det hele tatt, eller når fødselen vil være. Det blir for dumt.
Bruk heller noen kroner på en haug flyteplanter, så vil du snart ha flere mollyer og guppyer enn du greier å bli kvitt. Både yngel og hunnen har det mye, mye bedre i akvariet. Litt svinn kan det bli, men det er jamen meg bedre enn de fæle plastboksene man presser dem inn i.
Jeg kan ikke hjelpe for det, men de fødeboksene skulle vært smadret og forbudt, alle sammen! Får helt hetta av å se hvor stresset en fisk blir i de der.
Bruk heller noen kroner på en haug flyteplanter, så vil du snart ha flere mollyer og guppyer enn du greier å bli kvitt. Både yngel og hunnen har det mye, mye bedre i akvariet. Litt svinn kan det bli, men det er jamen meg bedre enn de fæle plastboksene man presser dem inn i.
Jeg kan ikke hjelpe for det, men de fødeboksene skulle vært smadret og forbudt, alle sammen! Får helt hetta av å se hvor stresset en fisk blir i de der.
Postet 20.04.07 kl 16:19
Endret: 20.04.07 kl 16:23
mona oJeg tør påstå at å sperre en fisk inne i en slik liten fødekasse i [i]dagesvis[/i], er rent dyreplageri. Spesielt når man ikke en gang har noen anelse om den er gravid i det hele tatt, eller når fødselen vil være. Det blir for dumt. Bruk heller noen kroner på en haug flyteplanter, så vil du snart ha flere mollyer og guppyer enn du greier å bli kvitt. Både yngel og hunnen har det mye, mye bedre i akvariet. Litt svinn kan det bli, men det er jamen meg bedre enn de fæle plastboksene man presser dem inn i. Jeg kan ikke hjelpe for det, men de fødeboksene skulle vært smadret og forbudt, alle sammen! Får helt hetta av å se hvor stresset en fisk blir i de der.
Ja når man tenker over det har du muligens rett Mona ..
De har det ikke noe kjekt der nedi, og det er jo klart hva som er for fiskens beste...
Her har palettynglene måtte klart seg selv blandt plantene, det går jo helt fint!
Postet 20.04.07 kl 16:40
Inaktiv bruker
Jeg bruker KUN fødekasse hvis jeg ser at noen av fiskene mine føder.
Så når du er ferdige slipper jeg de ut igjen..
Så når du er ferdige slipper jeg de ut igjen..
Postet 26.09.10 kl 20:01