Gravid Guppy

hjelp jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... hvordan kan jeg se at guppyene mine skal føde... kan ikke ha de sammen med de andre for de vil bare ete opp yngelen...
er det noen måte man kan se at nå er det like før de skal føde??
Vanskelig å si akkurat når den skal føde, men når den ser nesten firkantet ut i magen, da er det vel like før. I allefall så er det sånn på mine :o)
takk
men hva i all verden er den røde flekken de har fått??
Det sies at de gravide ikke vil ha noe mat 1-2 dager før de skal føde, men hos meg spiste henne like herlig hele tiden.
Jeg så derimot en annen ting dagen før fødsel, hun gikk mye på bunn og letet etter noe, veldig aggresiv mot fisker som nermet seg...hun ville altså være alene.

Dagen etter skjedde det, Guppy yngler over alt

Jeg vil derfor tru at atferden kan være den letteste måten og kanskje øke sjansen på å treffe den rette tiden ting skal skje.
En del filmer på youtube viser at det først kommer noe blod ut, så kommer ynglene på løpende bånd. Dette er vel kanskje så tett innpå hverandre at en ikke får alt med seg, men noe annen info sier også at blodet kom 3-4 timer før de første ynglene...er vel aldri likt hos alle.

Røde flekken kan kanskje være blod, hvis vi snakker om åpningen?
Tråden er nå 3 uker gammel, skjedd noe med de gravide enda?
hei takk for svar.. nei det har desverre ikke skjedd noe enda... synes det er rart... men men kan være hun er så stresset pga flytting til et nytt akvarie... men større er det ingen tvil om at ho er blitt.. for nå ser'a ut som en tettpakket koffert somstrax sprenger... synes nå jeg ihvertfall...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap