Black molly yngel

Vi har 2 små black molly yngel i fødekar. De er ca 10 dager gamle. Når anbefaler dere at jeg skal slippe de ut?

De vi da være sammen med sverddrager, gule mollyer, kampefisk, prakt botia, 5 båndsbarber og en ildhale. Akvariet vårt er 180 liter og har ganske mye planter.

Pleier dere å ha noe sammen med yngelet oppi fødekassa?
Er usikker på hvordan barbene er mot yngelen din, har ingen erfaring med dem selv. Har selv molly og kampfisk og med disse går det i allefall greit. Yngelen er jo flink til å gjemme seg og utrolig raske å svømme viss de blir jaktet på. Viss du slipper de ut i karet ditt kan det kanskje være lurt å tre en nylonstrømpebukse (klippe av litt av foten) over filterinnsuget slik at ikke yngelen forsvinner inn i filteret. Kanskje noen med barber og botia kan si noe om hvordan de er mot yngel?
De 5 båndsbarbene som vi har virker veldig fredlige, vi har 10 stk og de holder stort sett sammen. Botiaene holder seg for det meste på bunnen. Vi har 5 av de.
Vil tro både barbene og ikke minst kampfisken vil jafse dem i seg om de får en sjangse.
Jeg har Odessabarber og de er iallefall glupske !
Ok, jeg tror nok ikke at mine barber er glupske etter halvstor yngel siden de er så små, men hvor store er det anbefalt at de er når jeg slipper de ut og bør vi ha noe i fødekaret (planter etc)?
Det går jo selvfølgelig an å prøve å slippe de ut i karet. Det værste som kan skje er at de blir spist opp. Trøsten er jo at mollyer får unger stort sett i ett strekk

Leste i fiskebasen (under oppdrett av guppy) at det ikke anbefales å ha de i fødekasse lengere enn i 1-2 uker. Det samme gjelder vel helt sikkert for mollyer og.

Tror nok det kan være lurt å ha en plante eller to i fødekassa. Når jeg har yngel i fødekassa, slenger jeg oppi et par flyteplanter, det virker som om yngelen liker å ligge å gjemme seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap