Hvordan er det mulig å overleve noe sånt? :-O

På torsdag fant pappa en Black molly på gulvet, ca. 3 meter i fra akvariet. Den hadde hoppet ut av akvariet og hunden min hadde tatt den. Den var tørket på kroppen, pappa og jeg trodde den var død. Men pappa holdt den likevel i vannet for å være sikker. Da begynte den å puste!!! Pappa holdte den bare oppi handa nedi vannet, sånn at den ikke skulle falle på bunnen. Så begynte den å røre på seg. Pappa slapp den, også svømte den å la seg på et blad. Der ble den liggende en stund. Men etter ca. en halvtime begynte den å svømme rundt. Den hadde litt "hvite prikker" (så ut som slimhinna hadde blitt litt ødelagt), og hadde noe hvitt på det ene øye. Vi trodde ikke den skulle overleve..

Men den lever enda, og slimhinna og øye er helt i orden. Utrolig at hun overlevde. Hun hadde jo først landa hardt på gulvet, vært inni munnen til hunden, blitt nesten helt inntørka, også kommet nedi vannet igjen.

Hvordan er det mulig å overleve noe sånt? :-O

Hilsen Malin
Nei, det er helt utrolig hvordan de overlever slike ting. EN venninne av meg kjenner ei med en gullfisk i, ja, akkurat, en bolle. En dag hadde guttungen lekt med denne fisken, og lagt den fra seg foran radiatoren, der lå den lenge og vel, helt til moren oppdaget den og fikk hevet den opp i bollen. den hadde også være helt tørr. En annen dag kom min venninne dit, og kikket på bollen, for å utbryte; skal det vannet være så grått? Da var det guttungen som hadde tømt en hel tube med bodylotion i bollen. Fisken svømte fremdeles rundt, så etter at alt vannet var skiftet så var det som om ingen ting var skjedd. En seiging det der.
Er det mulig? :-O
Tenk å overleve noe sånt da :O
Helt utrolig... Kansje hundens spytt har gjort at fisken har holdt gjellene fuktige? Ikke vet jeg....
Det rareste var jo at hunden min ikke hadde tygd på den, eller spist den :O

Legger ved noen bilder av hunden min som tok fisken. Hun heter foresten Pia
Min kampfisk...
Opplevde det samme, med min kampfiskhann, Glefse.

Vi har ham i en sylinderformet bolle, ca. 10 liter, i en komodehylle. Broren min hadde skiftet vann hos alle kampfiskene, og kanskje bollene ble litt overfylte. På kvelden matet jeg dem, og dro til kjæresten min. Mamma satt i stua og så på tv, da hun måtte på do i 11-tida. Da la hun merke til at katten vår var innstilt på "jaktmodus". Hun gikk bort for å se, og hva lå der?? Jo, Glefse, og ingen kan sikkert si hvor mye lenger enn 2 timer han lå der!

Takk og pris for at kampfisker kan puste i luft, og for katten vår!
Eneste synlige skadene han har nå er noen arr i finnene sine. Fallet var på 1,5 meter, og det skjedde sikkert når han snappet etter maten.
Glefse er til vanlig en ganske feig kampfisk, men han kan være tøff når han vil!
Jeg hadde jo en discus som hadde ligget i en plastpose uten vann (den var lekk å var tom da vi kom hjem) i minst 1 time... tilsynelatende død da vi kom hjem men putta den i karet å etter noen minutter skjedde det noe jeg ikke trodde! Den begynte å puste og svømme litt... dagen etterpå var den helt fin..

Discus fikk litt mere respekt
Inaktiv bruker
Jeg er glad jeg har lokk på akvariumet, jeg har nemlig en liten Dvergpinscher valp som begynner å tygge på alt han får tak i
Inaktiv bruker
Gry
Nei, det er helt utrolig hvordan de overlever slike ting. EN venninne av meg kjenner ei med en gullfisk i, ja, akkurat, en bolle. En dag hadde guttungen lekt med denne fisken, og lagt den fra seg foran radiatoren, der lå den lenge og vel, helt til moren oppdaget den og fikk hevet den opp i bollen. den hadde også være helt tørr. En annen dag kom min venninne dit, og kikket på bollen, for å utbryte; skal det vannet være så grått? Da var det guttungen som hadde tømt en hel tube med bodylotion i bollen. Fisken svømte fremdeles rundt, så etter at alt vannet var skiftet så var det som om ingen ting var skjedd. En seiging det der.

for en guttunge XD
Inaktiv bruker
Gry

Hvor gammel er den guttungen du prater om? Han kan ikke vere gammel
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap