3 mnd gammel Platy, kan den allerede være gravid?

Aner ikke når de blir kjønnsmodne jeg... Men synes den ser litt feit ut, og skimter en svart prikk som kan være et øye...
Kan den være gravid allerede? Har en hann platy og en hann sverddrager i lag med den, så den får vel ikke være i fred akkurat...
Hvor stor er fisken i størrelse? Om den er godt utvokst for alderen, kan den kanskje være smågravid allerede nå.
Har jo vokst ganske mye i det siste, halvannen til to cm nå kanskje.
Om fisken er 15-20mm, er den med stor sikkerhet ikke gravid. Størrelsen ut fra alder er forøvrig, om denne stemmer, liten.
kan Være gravid ja..
Hvis den har fått ordentlig farge så kan det hende ja.
Min guppy ble gravid 4 mnd gammel.
Men den var for ''liten'' til å føde så den klarte ikke fødselen og desverre døde. Men men... det er egentlig synd på dem når de får yngel i så tidlig alder pga de er for ''små'' til å føde.

Krysser Fingrene (^^,)
- Marie
Inaktiv bruker
Jeg har en sverddrage som jeg har hatt siden den ble født og den er ca.3-4 månder og er nesten like stor som en voksen guppy, kor stor må en sverddrage vere før de kan føde. Litt ireterende at alle sverddragene hoene er helt like, har bare en hoe og resten av sverddragene er yngler og den hoen er moren til alle de og alle er hoer og er helt kvit. Har noen platy yngler og på ca. 2-3cm
Tilfeldig bekjentskap
© Britt Brynildsen
Reklame for plussmedlemskap