fisk som gjerne går etter yngel?

Jeg har flytta ciklidene mine over i 120-literen (palett-ciklider) og har akkurat starta opp med platy i 85 literen. I 100 literen er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal ha enda. Vel, uansett, Med frykt for at platyene skal "spre" seg og jeg ender opp med et overfylt akvarium lurer jeg på forslag til fisk som kan gå sammen med dem og som gjerne tar seg en munnfull med yngel.

Har en hann og to hunner, foreløpig, og en liten stim med neontetra. Vil disse forresten renske akvariet for småbebiser?
Det er jo gøy med yngel, vel?
Du trenger jo ikke beholde dem selv.. Det fungerer fint med en salgs- eller gi bort- annonse her på forum...
joda er jo "gøy". Derfor jeg valgte en så lett fisk, da dette vil være niesen min sitt akvarium, men det skal jo stå her og jeg holder orden på det. Og da er det jo kjekt for henne med fisk det skjer noe med.

Men det blir jo veldig fort veldig mange da Og ikke lett å gi bort til andre alle sammen dyrebutikker har jo også som regel alltid fullt opp med platy. Men vi får se når den tid kommer. Har jo bare vært her i en dag, hehe

Inaktiv bruker
jeg avler platy i hytt og gevær, og gøy er vel bare mellomnavnet

Har du ikke lyst på yngel kan du vel selge den. Har nettop solgt yngel som ikke var mer en 3 uker gamle (kjøperen viste dette!)

hvis ikke du gidder det (?) så kan du vel platyen la spise dem opp (gud forby )
Det er jo mange typiske yngelspisere, men jeg kommer ikke på noen som passer i en 80- liter... Dessuten risikerer du jo også at de kan begynne å gnage på platyene også...
Min erfaring med platy, og andre levendefødere, er at de klarer stort sett å holde yngelen i sjakk selv... Selv om sverddragerne gjerne spiser alle yngel, og det er ikke gøy det heller...
Etter at jeg flyttet sverddragerne vekk fra karet med platy, har det blitt mye mer harmonisk. Man skal jo ikke bli stresset av å se på karet, heller.. ;P
Inaktiv bruker
No vet jeg kofor nesten alle fiskene mine som unger uten at de e oppi føde binge dør. Jeg har holdt på med akvarium siden februar og jeg har hatt mangen guppy, platy og sverddrage kull, men ikke alle overlever, har faktisk en Black Molly og en Platy yngel i en fødebinge no. Har faktisk en feit Platy og
En god innvendig pumpe med godt innsug spiser mange yngel.
haha, ja, husker min tid som sverddrager-eier for en 7 år siden. Det krelte av yngel, og da jeg sjekka pumpa var det sikkert to dusin oppi der også

Jeg har selvfølgelig ingenting imot yngel, men husker med skrekk på sverddragerne mine som ynglet og ynglet og ynglet så akvariet ble overfylt.. Derfor jeg har gått vekk fra levendefødere idag.
Men er jo selvfølgelig ingen problem med yngel, min niese på snart 9 år synes jo det er kjekt og problemet har jo ikke oppstått enda

Når det gjelder å "gidde" å selge yngel så er det aldri snakk om at jeg ikke gidder i akvarieverdenen Her "gidder" vi det meste så lenge det er det beste for fiskene
Jeg hadde ingen problemer med å bli kvitt ynglen til platyen.
Kampfiskene (1 hann og 2 hunner) tok seg av dette. Antageligvis i samarbeid med de andre platyene (hadde 3 hanner og 3 hunner).
Inaktiv bruker
Havengel
En god innvendig pumpe med godt innsug spiser mange yngel. :)

Jeg har funnet tre Black Molly yngler oppi filteret og en Ancistrus oppi pumpen, men heldigvis var alle levende
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Enlien
Reklame for plussmedlemskap