guppy-haler forsvinner. Noen forklaring?

En god venninne av meg har kjøpt seg guppy-hanner. Men hver natt er det en som dør etter at halen liksom har gått i oppløsning.

Nå er spørsmålet om det er en av de andre hannene som plukker seg en guppy-hann hver natt, er det Corydoras Panda som spiser dem, eller er det en slags guppy-sykdom?

Hun har noen tetra også men de virker fredelige, og hun ser ingen som jager hverandre i løpet av dagen. Alt dette skjer om natta.

Om det er en av hannene som slakter i vei, hjelper det da om hun skaffer seg noen hunner også?

Finnes det sykdom som kun rammer guppy og som angriper halene?
ja lurte litt på om det kunne være sykdom, derfor hun ikke har kjøpt hunner ennå...
Men er det ikke litt rart at en og en får det om gangen?
har akkurat lest Frank Angell sin artikkel om sykdom, så skal be henne lese den.

Tror ikke det er dumt å kjøpe inn noen jenter.
Finneråte greier ikke å fjerne en hel finne over natta. Og en skikkelig infisert finne, det ser man lett.

At finnene forsvinner etter at de dauer, er ikke uvanlig. Finnene blir rett å slett spist, er lettvindt føde dette
Årsaken til at de dauer, er vel det viktigste her.
Det er slett ikke usannsynlig at dette kan relateres til nettopp sammensettinger av fisk, og at de døde fiskene rett å slett jages\ bites ihjel.
Opplevde det samme for noen år siden, ville da ha ca 20 hannfisk av samme art i ett og samme kar - uten damer tilstede. Gruppen ble forøvrig omtalt som homsepatruljen

Her døde det stort sett 3-5 fisk i uka til det var 3-4 igjen. Ingen viste tegn på svekkelse\ sykdom før de vandret.
Jeg konkluderte da rett å slett med at det ble for tett mellom hver gretten gutt
da sier jeg at hun kan gå og kjøpe seg hunner. Hun ville som sagt ikke kjøpe dem da hun var redd det var sykdom i karet.
Jeg fikk se dem igår, og det så ikke ut som finneråte. Halene på de levende var litt tufsete og dette var guppy med MYE slør, så kanskje de er litt ødelagt gjennom avl også...ikke vet jeg.

Går nok bedre om hun skaffer seg hunner.

takk for hjelpen
Går det andre fisk i karet? Jeg opplevde av finner og haler på Guppyene mine forsvant da jeg puttet oppi 2 kampfisk-damer og 1 hann.
Hun har en ti stimfisk, det er tetra men jeg aner ikke hvilken art.

Hun har også en gruppe corydoras panda i bunnen. Og thats it

Nei ingen kampfisk, heldigvis. Det er vel dømt til å mislykkes
Kan være en av de andre fiskene som spiser finner og haler. Er det noen som har erfaring med denne sammensetningen?
siden hun ikke vet selv hvaslags tetra hun har, og jeg ikke klarer finne dem i fiskebasen da jeg ikke husker hvordan de ser ut kan det vel kanskje være dem.... (?) De er blanke, med bittelitt oransje-skjær på halen. Minner kanskje litt om fantom-tetra på fasongen uten det mørke, har en veldig tynn svak strek langs kroppen, midt på, men den er vanskelig å se.

Hun sa de i dyrebutikken sa de gikk bra sammen med guppy, men hva vet de De gikk sammen med en kampfisk-hann i butikken.
Vet at enkelte tetra kan nappe finner. Har selv hatt skjørtetetra som har gjort dette om natten. Problemet forsvant da jeg flyttet tetra ungdommene til et annet akvarie.
Om guppyhanner i samme kar.
Har aldri hatt problemer med guppyhanner som tygger på hverandre i mine kar, selv om jeg har hatt hundrevis av dem sammen

Mvh Nunzio
da har nok ikke du vært så "heldig" å få en Hannibal Lector Guppy
Nope...
Avler bare på "Peace & Love"-guppier;p
Inaktiv bruker
Har hatt et lignende problem jeg og, men då var det hele guppyene som forsvant
Nunzio
Avler bare på "Peace & Love"-guppier;p


Hehe
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap