2 nye guppyhanner

I dag kjøpte jeg 2 skjønne guppyhanner. På den ene er halve kroppen lysgul og flott blå hale - den andre er halve kroppen hvitaktig og like flott blå hale.

De skal få lov til å vokse litt før de slippes sammen med et par utvalgte jenter. Gleder meg.
Gratulerer så mye! Vakre og intressante fisker selv om jeg helst hadde sett at de hadde mer "naturlig" fasong på halene. Jeg anskaffet selv mine første gyppy for bare en måned siden. To hunner og en hann. Hannen døde etter kort tid, men jeg har kjøpt til en ny. Den oppfører seg helt anderledes, oppvarter damer og er kvikk og livlig. Mulig den første rett og slett ikke var frisk. Du får glede deg til de får damer. Morsom oppførsel på de når de prøver å imponere damene, og så blir det jo avkom etterhvert.
Desverre er begge disse hannene døde nå. Synd at guppy er så innavlet og ødelagt.
Ja, det finnes dessverre en del svake individ. Lett for at det blir slik når utseende og farger blir viktigere enn kondisjon. Er ikke bare fisk som lider under det.
Eneste løsningen er vel å drette fram en tøffere stamme selv ved å velge ut de friskeste og sterkeste til videre avl
Ja, jeg har 2 voksne guppydamer igjen, og er på jakt etter en flott guppymann til dem. Har en del yngel etter disse. Men så er nok disse to damene sikkert er mamma`n til en del av dem, så da er det kan hende dumt å bruke en av deres barn. Men jeg får vente til yngelen vokser til for å se på farger m.m.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap