Snart mor eller?

Inaktiv bruker
Jeg har en mollyhunn som ser ganske gravid ut, tjukk og rund ihvertfall. Jeg puttet henne i en ynglekasse for 2 dager siden. Nå så har hunn fått en bitteliten hvit flekk i gattåpninga. Har ikke hatt avføring på et døgn. Er det unger rundt hjørnet her eller? Takker for svar =0)
jeg vet at fødekassene ofte stresser opp hunnen så hun ikke føder.
Det beste er om du lar henne svømme fritt og prøve å plukke opp eventuelle unger du ser, om du har flere akvarier og har mulighet til å sette henne i et annet kar vil flere overleve om du har mye fisk.
Inaktiv bruker
Jeg kan se at hun er stressa og det gjør meg ikke godt akkurat. Derved er hun ute av fødekassa! Har en tank på 54 ltr som hun kunne ha gått i, men der er det ikke filter og ikke planter, det står uten vann da for å si det slik. Kan jeg bare la henne gå med de andre og se hva som skjer kanskje? Spørs på hvor mange yngel som lever opp!
Jeg ville bare latt naturen gå sin gang. Om du følger nøye med vil du alltids se et par yngel ligge i bånn eller kanskje oppå flyteplanter o.l

Har tre platy gående nå, og de har ynglet, noen har alltid overlevd selv med matglad tetra gående i samme kar.

Har du innvendig pumpe uten strømpe på kan det være en fare for at en del yngel vil havne der.
Inaktiv bruker
Har ikke skjedd noe ennå her. Nå begynner jeg virkelig å lure litt på om hu "holder" igjen fødselen. Har hørt at dette kan de dø av, stemmer dette? Må vel si jeg er litt bekymra.........
Gjør som Frk.Nilsen sier du......
Inaktiv bruker
Har tildels gjort det, men ikke hatt på no strømpe på pumpa. Det blir gjort i dag. Godt jeg har mange nylonstrømper liggende da, hehe. Takk for hjelp =0)
Inaktiv bruker
Min mollymor døde i natt. Hun hadde 16 små unger i magen. Snufs. Skjønte at noe var i gjære i går. Hun ville ikke spise og lå mye rolig på bunn. Peste som en hval. Nå blir det spennende da, har ei til som skal ha små, så jeg får håpe det går bra med henne.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap