Gravid Guppy hunn - Rar oppførsel

Se profil. Har et reint Guppy kar med 6 guppyer (+ ukjent antall yngel)
Temp 25grader, PH 6,8 Godt plantet.

Raskt om fiskene:
Kjøpte dem fra 4 ulike kar (tenkte jeg skulle være lur og ikke få innavl på første kull).
Den ene hunnen begynte igår å oppføre seg rart (gravid, og gravide damer gjør ofte det). Den startet å svømme veldig mye nesten ukontrollert. Etter noen min så la hun seg ned og "hvilte" i en halv time. Svømmer så i ring noen sekunder (som en hund som prøver å fange halen), for å så legge seg ned igjen. Har lest at dette ikke er unormalt for fødeklare guppyer, men jeg synes også at den "peser" veldig mye. Mistet farge og øynene stikker mye mer ut enn de andre. Har en hunn til fra samme kar som oppfører seg normalt.
Er hun syk eller er jeg bare urolig uten grunn? Har desverre ikke noe kar som jeg kan flytte henne over i.

I tillegg, den ene herren i karet står veldig mye med hode oppover (står nesten loddrett i vannet). Den spiser normalt, ser ikke ut til å pese, eller klø... Bør det ringe en varsel klokke her?

Klarte desverre ikke å få tatt bilder som ble gode nok.
Kan det være at hunnen ikke er gravid, men har bukvannssott? :-S
Malin.P
Kan det være at hunnen ikke er gravid, men har bukvannssott? :-S


Hmmm, leste det som sto om bukvannssott, og føler vel egentlig at beskrivelsen stemmer dårlig. Den oppførte seg helt normalt fram til igår kveld. Spiste godt. Skal prøve å se på avføringen. Den ser ikke ut til å hoste heller egentlig, den bare har hare jellene veldig åpent.
R.i.P kjære guppy Da var det 5 igjen og jeg teller 7 yngel
jepp... tydeligvis. 3 stk døde med noen dagers mellomrom. Alle med samme forløp.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Noer
Reklame for plussmedlemskap