- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Guppyer - snart uten hale?
Guppyer - snart uten hale?
Har 9 guppyer og 7serpatetraer i samme kar. Ser at noen av guppyene har mistet en liten del av halen, og jeg lurer på om dette ikke kan være serpatetraen sin skyld...sjekket fiskebasen. og der stod det at serpatetraen kunne være litt sånn - å bite i halene til andre under fòring. Har ikke sett dette, men det kan umulig være noe spes. bra for fisken. Noen forslag til hva jeg kan gjøre?
Postet 05.10.07 kl 21:36
Postet 05.10.07 kl 23:56
Da er det eneste spm. hvem skal jeg skille? Er vel lurt med en jagefisk til palettciklidene jeg snart får i hus, og guppyene er jo en veldig fin fisk det også + at de fleste av de er gravide også - har jo aldri hatt yngel før! De har nå vært gravide i 5uker, så nå venter jeg bare i spenning. Tror jeg velger å kvitte meg med serpatetraen, men hvilken annen fisk er det jeg kan ha sammen med evt. palettciklide og guppy uten noen flere" kamper"? Sjekket litt rundt i fiskebasen, men jeg finner lissom ingen:P
Postet 06.10.07 kl 09:01
Endret: 06.10.07 kl 09:02
Hadde det gått med neontetra sammen med guppy og palettciklide. Blir de for små for munnen til palettene kanskje?
Postet 06.10.07 kl 09:10
Postet 06.10.07 kl 11:46
Endret: 06.10.07 kl 11:47
SoVeHar Palettciklider, Kakadueciklider, Grønn Dvergacara of Scalare sammen. Det var 10 Neontetra i karet også og jeg vet ikke hvem som spiste dem. Kan ha vært Palettcikliden men også de andre... Hadde også Guppy oppi der. De måtte jeg gi vekk fordi de ble haleløse...
Det var vel ikke palettene som gjorde det med guppyene dine håper jeg!? Da må jeg jo kvitte meg med guppyen istedenfor tetraen, noe som jeg syns er dumt.
Postet 06.10.07 kl 17:23
Postet 06.10.07 kl 17:23
Postet 06.10.07 kl 18:47
Enig
Enig, de kan ofte være litt sånn...
Postet 06.10.07 kl 20:55
En bør tenke på at fisk har ulike krav til vannverdier. Guppy er ikke en art jeg ville hatt sammen med det meste av tetraer, av den grunn. Til det er spranget både i optimal Gh og Ph for stort.
Jeg hadde uten tvil omplassert guppyene. Dette er en "problemfisk" på grunn av all innavlingen arten ar sett.
Jeg hadde uten tvil omplassert guppyene. Dette er en "problemfisk" på grunn av all innavlingen arten ar sett.
Postet 07.10.07 kl 11:18