Uvanlig levendeføder i Østfold?

Er interessert i små levendefødere som for eksempel Xiphophorus pygmaeus, Neoheterandria elegans, Neoheterandria tridentiger, Neoheterandria umbratilis, Phallichthys tico og Phallichthys quadripunctatus. Har phalloceros caudimaculatus og heterandria formosa dersom bytte er mer ønskelig enn salg. Er det noen i Østfold som har overskudd av disse artene, eller liknende arter? Jeg har annonsert under "ønskes kjøpt" i lengre tid uten resultat, så jeg forsøker her, kanskje dette leser oftere enn rubrikkannonser. Jeg kan hente fisk i Østfold/Oslo/Gardermoen. Guppy er ikke like interessant, men gjerne villformer av platy (variatus) og sverddragere (Xiphophorus-arter).
Har du skjekket Dahlsdyrerike i Moss
Thor pleier å ha en del inne, og kan skaffe det meste.
Ta kontakt hvis du noen gang skal til Bergen. Jeg har sikkert noe til overs av noen av de typene du ønsker deg

bump. ingen levendeføder-entusiaster der ute?
Poecilia Scandinavia
Hei, hvis du ikke har hørt så finnes det en organisajon som heter Poecilia Scandinavia. Her finnes et stort nettverk av levendføder intereserte folk.

Og alle artene du ønsker finnes i miljøet. Og kan normalt byttes skaffes her.
Enten vad at man henter når man er ute og reiser eller at man får noen til og a med osv osv.

Hvis du melder deg inn i PS, så får du tilgang til medlemslister med tilhørende artsliste, hvor alle arter somholdes i miljøet er listet opp og hvem som holder dem. Det kommer også 4 ganger i året ut et tidsskrift med masse info om levendefødere og andre relevante ting.

Hvis du har interesse for levendefødere så skal det på Jubelsymposiet til OAK være 2 foredrag om levendefødere, 1 av Kees DeJong og et av undertegnede. Jeg regner med Kees vil begi seg inn på noen av de artene som du søker etter. Mener også at han holder Phallichtys, og det kan godt tenkes at dette kommer på auksjonen.

Mvh

Rune Evjeberg
Kontaktperson for Norge i Poecilia Scandinavia.
Inaktiv bruker
Det er faktisk levefødere i fredrikstad. Det er en bekk rett ved der jeg bor som det faktisk lever levefødere skal prøve å starte et akvarium med det temaet. De er ca 2-3 cm
Lars Hegg
Det er faktisk levefødere i fredrikstad. Det er en bekk rett ved der jeg bor som det faktisk lever levefødere skal prøve å starte et akvarium med det temaet. De er ca 2-3 cm


WOOOT?

Høres spennende ut. Bilder utbedes.

Er dette fisk som overvintrer og allt? Kan det være stingsild og ikke levendefødere? Hvilken art?

Her står spørsmålene i kø.

Håper du får igang akvariet så raskt som mulig, og lager en tråd om det.
Lars Hegg
Det er faktisk levefødere i fredrikstad. Det er en bekk rett ved der jeg bor som det faktisk lever levefødere skal prøve å starte et akvarium med det temaet. De er ca 2-3 cm

Hva! sender du noen til meg?? info om art??
dette er vel bare en fleip?
Inaktiv bruker
Ja muligt det er stingsild. Skal ta en titt
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap