Platy hann som plutselig er blitt så plagsom, jager og napper! Hvorfor?

Ene Platyhannen ser jeg er blitt så mye mer etter de andre Platyene! Var ikke så voldsom før...
Såg at mange plutselig har fått nappet vekk store deler av ryggfinnen...
Er 3 hanner på 5 hunner, er kun denne hannen som er fullvoksen, de 2 andre er ganske små og ennå ganske fredelige mot de andre.
Kan det være noen spesiell grunn til dette?
Kan ikke han den oppi med dem hvis han skal fortsette sånn!!
Jeg har en gul platyhann som er slem som fy mot sine egne artsfrender + black molly. Den er nå flyttet til et annet kar hvor den nå går sammen med en del tetra. Klarte ikke å se på aggressiviteten lenger. Det er enkelte platyer som er "skrudd" i hjernen.
Kan vere at han ser på dei unge platyhannane som potensielle rivalar. Då er 5 hunner for lite! Skaff deg eit par til, så vert det ikkje like ille for dei medan han held på å roe seg ned.

Sjølv hadde eg ein platyhann med to hoer, og to sverdragar-hannar i samme akvariet. Alt endte med at platyhannen drap eine sverddragar hannen, og jagde og nappa hoene for å unngå at dei fikk kontakt med den gjenværande. Til slutt var den stakkars sverddragaren så undertrykt at han lot seg danke ut av ein liten guppy! No er han flytta til eit anna eitt, og platyhannen min har roa seg ned
jeg har en platyhann med en platyhunn, og en sverdragerhann med to huer. de var snille og greie i starten, men når je ikke hadde skifta vann på en stund, hadde sverddrageren jagd bort platyen for lengst, men etter at jeg skiftet vann, er platyen kommet tilbake sammen med de andre, kanskje det kan være et tilfelle?
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap