Platy-baby

Oppdaget i gårkveld en pitteliten platy-baby! Kjøpte 4 platyer for 2 uker sider, og har hatt mistanke om at den ene var "på tjukken". Er det vanlig at det bare kommer en, eller kan det komme flere senere?
Har ikke noe eget yngelkar, men har tatt småen opp i et plastkar som flyter i det store akvariet. Har også holdt på med en varmekur for å bli kvitt hvitprikk, så det er vel ikke de beste forholdene til å overleve i for småen? Er det bedre for ham å få svømme rundt i hovedkaret, har i grunnen mange planter han kan gjemme seg i?
Har neoentetra, corydoras julii, vanlig ancistrus og perlegurami, hvil noen av disse kunne spise ham?
Er det noe annet jeg kan gjøre for å få denne tassen til å overleve og vokse opp? Hva mat kan jeg gi ham, og hvor lenge må jeg ha ham i et eget kar?
platy kan føde over flere dager. En annen mulighet er at søsknene er spist/sugd opp i pumpa.

Men hold øynene åpne, flere kan dukke opp i dagene som kommer
Går det greit å ha tassen i plastboksen, eller bør jeg helst invistere i noe bedre? Boksen er ca. 10x15cm.
Inaktiv bruker
Gjør egentlig hva du føler for! Det gjorde jeg, og mine yngel er inne i et nett for yngel...fordi de er dyrebare for meg disse småtassene
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap