Tempratur hos Mollyer

I Fiskebasen står det at Mollyer skal ha tempraturer opp til 28gr c, men i butikken påstod de at det skulle være MINST 28gr c. Fordi vi har guppier og platyer også har jeg valgt å ha tempen på 26-27 gr, men jeg ser at Mollyene (Black Molly) samler seg rundt varmekolben. Er det noen som vet om Mollyene virkelig MÅ ha det så varmt? Syns det er litt edgy, men er det grunnen til at de har slapp og stillestående samling i hjørnet eller er det noe annet??

Marte
Molly
Har drevet med molly i flere år og tempen i karet ligger på 26 uten noe problem siden platy og molly er i samme familie . Hvorfor de står i et hjørne kan jeg desverre ikke svare på .
Hjørne
Nei, jeg har testet alle verdiene og de er veldig ok. NO3-5, no2-0, GH -16, KH - ca 2, Dh 7,5 ca
Har tatt disse med tetrastrips så de er sikkert ganske unønaktige, men de er tatt flere ganger med liknende resultat siste uke.
Er redd for at de fryser, eller kanskje akvariet er for lite for de?? Har et 56 liters som de deler med 7 andre guppyer og platyer. Planen er å bare ha levendefødende.
Ha en fin fin helg
Tilfeldig bekjentskap
© Aslak Evang
Reklame for plussmedlemskap