Nybegynner...

Jeg er ganske nybgeynner når det gjelder fisker! Det jeg lurer på, er om en Black Molly og en seilfinnemolly kan pare seg? Er ikke av samme art?
De kan parre seg ja... =)
Ok, det kan bli interresant
Parrer de seg under spesielle forhold, eller "hopper de høyet", enkelt og greit? Er det veldig synlig, at en får skikkelig kul på magen? Spør sikkert dumt.. Men jeg er helt fersk
nå syns jeg at ingen spørsmål er dumme da...
Jeg har ikke gjort noe spesielt med vannverdier og slikt, men det er rene jakten her hos meg. Black molly hoa mi blir jaget av både black molly hann og seilfinne molly hann, så ho sliter litt stakkar.... det er mere likt voldtekt enn det er parringslek...
De får skikkelig kul på magen ca 14 dager inn i svangerskapet, og de går ca 30 dager +-.
Men en ting må du vite, og de fiskene må helst ikke ut av huset ditt. Krysninger er ikke så populere.
Men lykke til med fiskene. =)
Men lurer du på mer, så bare spør her på forumet, så får du svar før eller senere. =)
Tusen takk for svar! Det er fint å ha noen der ute som kan hjelpe meg med svar og sånn
Så de ungene fiskene får, kan ikke komme ut av huset? Okey, skjønner Kan det bli mange av de etterhvert eller? ( Vil ikke ha altfor mange heller )
Men de to mollyfiskene jeg har, er ca 1 mnd gamle ( i følge hun i dyrebutikken ), så er de gamle/modne nok?
tror ikke de er modne enda nei... De kan ikke være så veldig store? Vet ikke når de blir modne, men kan du se forskjell på kjønna?
Det sies at levendefødende fisk føder hver 30. dag....
Jeg har hatt sverddragere, black molly og seilfinne molly siden august dette året, og har 3. kullet til sverddrageren og 2. kullet til black molly'n i eget fødekar, seilfinne molly'n tror jeg er gravid nå, men er ikke helt sikker enda. Heretter skal jeg slutte og ta de ut... Mine har hvertfall føda ca 10-15 yngel nesten hver gang. 1. kullet til b molly var det bare 3 babyer, så der var jeg heldig. Tror de er gravide igjen.....
Hvis du har godt beplanta kar og en liten steinrøys vil alltid noen overleve. =)
Siden jeg er ny på dette, så er jeg ikke sikker. Men jeg har lest litt på nett, for å finne kjønnsforskjeller, og jeg tror kanskje, etter det jeg har skjønt, at seilfinnemolly'en er en hann, og at black molly er en hunn. Men jeg er ikke sikker, men jeg vil heller være forbredt på at de kan få unger, enn å ikke prøve å finne ut i det hele tatt, liksom. Nei, de er ikke særlig store, begge er ca. mellom 1- 1 1/2 ? ( en og en halv ) :p
En får bare vente og se. De er nok ikke modne enda. Når de blir modne, så kan du se under fisken. Hoene har fine finner under buken, mens hannene ser ut som en guttetiss. Finnene er på en måte klistret sammen og ligger bakover mot halefinnen. Seilfinne molly'n får ikke så fine halefinner som hoa, men han får en flott finne på toppen som han er flink til å bruke når han skal være fin for damene og manne seg litt opp. Der av navnet seilfinne. Black molly har ingen andre særpreg.
Lykke til i allefall!!! =)
Ok, takk for hjelpen Da har jeg lært noe nytt i dag også!
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap