Da har jeg blitt bestemor!!

Uten tvil,hvertfall til 4 så langt!

Guppybarna mine.. Fikk ikke telt mer for jeg skulle legge vesla og da passer det seg dårlig at Mamma sitter med snuta fast i akvariet - "Mamma,fisk sove nå kom!" - "Ja Mamma kommer..3....4"
Oppdatering og plan..tilbakemeldinger er hjertelig velkommne!
Ja, da har jeg fisket ut 24 guppyBarn fra karret. Har selv sett det ene minuttet jeg så det ble spist noen,at 3 gikk føyken og jeg antar hun har født godt over 30 stk.

Fortsatt flere gravide hunner igjen men nå har jeg startet senking av temp så set ikke blir babyboom iløpet av dagen.

Gradene var i går på 28, babyboomen fortsatte utover natten. Gradene var 29 nå men jeg har sendt mannen til Krokstadsenteret for å kjøpe eSHa mot hvitprikk så jeg avslutter varmekuren, vil ikke miste all yngelen.. Er ikke helt sikker på gradene heller for det er bare klistret en dings utenpå glasset. Nyere utgave men har lest de er ikke til å stole på.

50% av yngelen er fargeløs, men resten er relativt mørke. Jeg ha et håp om at de mørke er HANNER. Isåfall, slik som diskusjonen har flyti her inne med temp og kjønn på GuppyYngel skal jeg fortsette eksperimentet med å øke på nytt til 28 når neste gravide Guppy nærmer seg fødeklar. Og det er hun..hun har vokst enormt nå siste dagene. Da fårvi se farge / mørkhet på den yngelen som kommer.

Nå er de i en helt valig glassbolle på 3 ltr med plantene sine og spinner rundt. De spiser godt.

Har og bedt mannen min kjøpe en slik fødesak til å ha i karret, så barna kommer tilbake dit om en times tid.

Starter opp 60Ltr til uken.

Der har jeg et spm: Jeg får nytt glass (sidevegg knust) av en i familien min, men jeg har lest om Akvariesilikon til Chlas olson til å FIKSE glass,men er denne og sterk nok til å lime på det nye? Sikkert dumt spm men jeg må vite hva slags silikon jeg kan bruke og om det KUN er ekvariesilikon som er brukelig.

Da blir 60ltr gående noen uker for innkjøring, over der skal de voksne guppyene med de andre fiskene så blir ib Mazi Guppy, (Karet) Yngel kar på 45 ltr.

Skal og skille hunnene fra hannene i 60ltr Juvelen for å ha en mer kontrollert formering.

Skal kjøre Hvitptikk eSHa i dag, Praktbotiaen ser faktisk bedre ut,håper bare yngelen poverlever medisineringen. Har tømt akvariet for noen liter vann så det renner i foss ned, mye luft der nå.

Jaja..skrivekrampen tar meg ikke men nysgjerrig jentunge på yngelbollen drar meg vekk..

(mange skrivefeil nå men dette gikk fort..)

Tilfeldig bekjentskap
© Magnus Nødland
Reklame for plussmedlemskap