Orange og rød platy

Har 3 gul orange platyer, og har lyst på flere. Har sett noen knall røde med svart på halen. Er dette samme type? Slik at det kan bli yngel hvis de settes sammen?
Her er bilde av de jeg har.
Inaktiv bruker
Ja, de kommer til å yngle Platy kan til og med yndle med sverddrager, noe som det blir mange merkelige resultater av.
S_Dreams
Har 3 gul orange platyer, og har lyst på flere. Har sett noen knall røde med svart på halen. Er dette samme type? Slik at det kan bli yngel hvis de settes sammen?


Det er samme type, og jeg har hørt at man kan krysse disse. Det er jo bare fargene som er forskjellig, ikke rasen
Jeg har platyer selv og har hatt vanskeligheter for å bestemme meg for farge, så det var en periode jeg hadde en gul sånn som dine, en rød med svart på halen(som jeg tror heter korallrød) og en blå med røde finner.

Etterhvert så synes jeg det ser ryddigere ut med en farge, så nå har jeg bare røde, og har planer om å ha flere blå med røde finner.

Lykke til!
Svart med røde finner kalles Wagtail, og svart med Mikke-mus flekker på halerota, kalles ofte Mikkemus-platy, logisk nok.
Farget med svarte kroppssider kalles Tuxedoplaty, som betyr kjole-og hvitt på norsk.
Kanskje litt offtopic her, men hva slags platy er det jeg har ? (se profilbildet mit)
Freddy Gillund-Paulsen
Kanskje litt offtopic her, men hva slags platy er det jeg har ? (se profilbildet mit)


Er ikke det en Molly?
Malin.P
[QUOTE=Freddy Gillund-Paulsen]Kanskje litt offtopic her, men hva slags platy er det jeg har ? (se profilbildet mit)


Er ikke det en Molly?

Enig, en Molly.
Feil
badat
[QUOTE=Malin.P][QUOTE=Freddy Gillund-Paulsen]Kanskje litt offtopic her, men hva slags platy er det jeg har ? (se profilbildet mit)


Er ikke det en Molly?

Enig, en Molly.


det er ikke en molly. det er en platy. har to slike selv. kjøpte dem selv av en som driver akvariebutikk og selv er akvarist og har vært det i 30år. tror neppe han hadde tatt feil av molly og platy. ser ihvertfall ut på bildet som at den er lik mine..
Therese Utengen
[QUOTE=badat][QUOTE=Malin.P][QUOTE=Freddy Gillund-Paulsen]Kanskje litt offtopic her, men hva slags platy er det jeg har ? (se profilbildet mit)


Er ikke det en Molly?

Enig, en Molly.


det er ikke en molly. det er en platy. har to slike selv. kjøpte dem selv av en som driver akvariebutikk og selv er akvarist og har vært det i 30år. tror neppe han hadde tatt feil av molly og platy. ser ihvertfall ut på bildet som at den er lik mine..

Du er klar over at du svarer på en tråd som er 4 år gammel og at brukeren ikke har det profilbildet lenger?? Hehe.
Helt sikker på at det er indianerplatyer, har samme type selv!
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Sliwon
Reklame for plussmedlemskap