Guppy yngel, dere som har god innsikt i disse racerne se her.

Jeg har 23 (tror jeg er vanskelig å telle dem) Guppy Yngel i fødekar/yngelkar. Mesteparten av disse er relativt mørkegrå,nesten sort, mens noen f er gjennomsiktige.

Jeg har lett og lett men finner ikke den tråden jeg leste om fargene (gråtonene) på guppy yngelen med tanke på hunner/hanner.

Kan noen gi meg en ledetråd her?
Mange påstår at de ynglene som får farge først er hanner, men jeg har motsatt erfaring. Tror rett og slett det kommer an på hvilke farger de får som voksne. Hos meg er hunnene mørke og fikk derfor farge først, mens hannene er lysere og var gjennomsiktige lenge.
Begynte å se at hannene fikk mer avlang gattfinne da de var en 10-12 uker. Hunnene beholdt den trekantede formen på gattfinnen og fikk antydning til en mørk flekk bak gattet omtrent på samme tid.
Hos meg får hann-yngelen farge, eller skyggen av farge rettere sagt, på kroppen først. Hunnene får farge på halen, men ikke på kroppen før senere. Jeg har både sorte og blå hunner, så det er mørke farger som ikke burde være vanskelig å se. Men som sagt; hannene avslører seg lenge før de får gonopodium, pga svak farge på kroppen helt frem til hodet fra de er veldig, veldig små.

Mulig det bare er et fåtall guppy-varianter eller typer som er sånn, og ikke alle.

Mine hanner og hunner ser slik ut:

En veldig ung hann:
[External Image]

En eldre hunn:
[External Image]
Her er et meget dårlig bilde (tatt med mobil før jeg fikk meg kamera) av en yngel som er ca 5 dager gammel. Som du ser er det godt med farge på den, men de som var slik ble hunner med mørk bakkropp (har ingen bilder av de som voksne dessverre). De gjennomsiktige ynglene endte opp som hanner som ser ut som på det nederste bildet.

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap