Gravid platy

Er ingen ekspert på dette området men kan se ut som jeg har en gravid platy. Buken er stor og rund. Hun har hengt sammen med to hanner siden jeg fikk de for ei uke siden, og nå virker det som hun prøver å bli kvitt de. Virker litt småstressa. Kan det være at hun evt. skal føde?? Ut av gatteåpnignen henger det noe som ser ut som en lang tynn hvit tråd, ligner ikke på avføring. Hvordan vet jeg når ei platy hunne skal føde?? Skal prøve å få tatt et bilde hvis hun roer seg ned snart :p
Det tar ca. fire uker før en Platy kan føde. Det er trolig at hun var gravid når du kjøpte henne siden hu er rund allerede... ..eller forer du for mye? De spiser seg lett runde og gode.

Det best for fisken er at den slipper fødekasse. Du klarer sikkert selv å se for deg hvor lite trivelig det er... Har du steiner i bunnen av karet vil yngelet hjemme seg der. Disse fores med knust tørrfór.

Avføring har mange former - en "lang en" - tyder på vel mye mag
Var nok ikke for mye mat, for nå har jeg oppdaga to småtasser hehe
Har klart å fanga en som jeg har lagt i et lite fødekar så lenge til jeg får i gang et litt større et i løpet av dagen. Har en 25 liter som har stått og gått med høy nitritt i 4 uker. Tenkte å tappe det for vann og ta vann fra 240 litern over i 25 litern og spe på med litt friskt kranvann. Da skulle det vel gå seg til ganske kjapt
Nå skal jeg på yngel jakt
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap