Kvaliteten på guppy.

har i det siste kjøpt to nye guppy hunner. de så fine ut i butikken men først ble den ene helt avmagret så jeg lot den slippe.. og den andre så helt jævelig ut i dag morres. kroppen var i vinkel og det så ut som om allt som skulle vere inne hang på utsiden. ikke noe pent syn. jeg vil jo ha sund å frisk fisk og spessiellt fisk jeg vil drive oppdrett av. tenkte jeg skulle kjøpe noen nye men det virker som om kvaliteten på guppyene i butikkene er elendige og alle ser fortiden like ut. (jeg ser etter de hunnene som kunn har farge i halen) har noen andre noen erfaringer med det samme som møtte meg i karret i dag morres? noen som har noen tips om hvor jeg kan handle guppy som har god og sund kropp?
Bla.på grunn av oppdrettsguppyens dårlige rykte har jeg holdt meg unna denne fisken inntil nylig, da jeg fikk sjansen til å skaffe meg to grupper med etterkommere av villguppy, fra Equador og Bolivia.

Nå har jeg ikke hatt disse så lenge, men har heller ikke hatt noe trøbbel med de over hodet. (Bank i bordet)

Den ene gruppen (F1 fra Bolivia) fikk jeg som yngel, 16 stk., hver eneste en vokste opp og i dag fødte den ene hunnen sitt første kull.

Jeg er over hodet ingen ekspert på området men tenker at kanskje disse villguppyene er et bedre utgangspunkt for en sunn og frisk stamme enn oppdrettguppy fra butikken?
hei jeg ser at du er fra Kløfta kjøpte du fiskene i dyrebutikken på senteret på Kløfta. Jeg har kjøpt noen fisk der men alle har død etter noen dager så jeg kjøper ikke fisk der mer. Sånn har ikke skjedd når jeg har kjøpt fisk andre steder.
Jeg syns kvaliteten på guppy er utmerket, i bunn og grunn. Har aldri hatt nevneverdige problemer med Imazo-guppy.

Jeg ser for meg at villguppy gjerne er veldig tilpasset til et område og kan dermed bli vanskelig å ha med å gjøre, uten at jeg vet noe sikkert.
Rita Olsen
hei jeg ser at du er fra Kløfta kjøpte du fiskene i dyrebutikken på senteret på Kløfta. Jeg har kjøpt noen fisk der men alle har død etter noen dager så jeg kjøper ikke fisk der mer. Sånn har ikke skjedd når jeg har kjøpt fisk andre steder.

neida jeg har ikke hat noe problem med den butikken. de to fineste guppy hunnene mine er derfra men jeg kjøpte de helt i starten etter at de hadde gjennåpnet. de hadde akkurat kommet i butikken.

kan man ha vill guppy og kultur guppy sammen som et prosjekt for å forbedre kultrguppy?
Ok. Jeg var hos Fredly på Jessheim å kjøpte vill guppy dem ser friske og fine ut.
Junibakken
[QUOTE=Rita Olsen]hei jeg ser at du er fra Kløfta kjøpte du fiskene i dyrebutikken på senteret på Kløfta. Jeg har kjøpt noen fisk der men alle har død etter noen dager så jeg kjøper ikke fisk der mer. Sånn har ikke skjedd når jeg har kjøpt fisk andre steder.

neida jeg har ikke hat noe problem med den butikken. de to fineste guppy hunnene mine er derfra men jeg kjøpte de helt i starten etter at de hadde gjennåpnet. de hadde akkurat kommet i butikken.

kan man ha vill guppy og kultur guppy sammen som et prosjekt for å forbedre kultrguppy?

Vil absolutt ikke anbefalle å kjøpe fisk på Dyrebutikken på Romeriksenteret på Kløfta (Tropehagen zoo)
Dyrebutikken rett ovenfor vetrinæren er bedre, Aquamanias har også noen veldig flotte guppyer. Har også handlet villguppy av Fredly, kjempeflotte.
Har kjøpt mye guppy av både butikker og privatpersoner, og kan lett påstå at kvaliteten på guppy kjøpt fra privat personer er mye høyere.
Tilfeldig bekjentskap
© Camilla Nilsen
Reklame for plussmedlemskap