- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Gravid guppy - snodig adferd
Gravid guppy - snodig adferd
Hei,
Jeg kjøpte en gjeng med guppyer i dag. I hvert fall to av hunnene er gravide. Den ene har veldig rar adferd som ingen av de andre har, og jeg lurer på om det er fordi hun er fødeklar, eller har en eller annen sykdom?
"Symptom": Det kommer en hvit "tunge" med svart "hode" ut av munnen et par ganger i sekundet. Ut - inn - ut - inn. Tungen(?) er hvert fall 5 millimeter.
Har guppyer så lang tunge? Hun ser helt åndssvak ut.
Jeg forsøkte å ta et bilde, men det var sannelig ikke lett.
Jeg kjøpte en gjeng med guppyer i dag. I hvert fall to av hunnene er gravide. Den ene har veldig rar adferd som ingen av de andre har, og jeg lurer på om det er fordi hun er fødeklar, eller har en eller annen sykdom?
"Symptom": Det kommer en hvit "tunge" med svart "hode" ut av munnen et par ganger i sekundet. Ut - inn - ut - inn. Tungen(?) er hvert fall 5 millimeter.
Har guppyer så lang tunge? Hun ser helt åndssvak ut.
Jeg forsøkte å ta et bilde, men det var sannelig ikke lett.
Postet 29.02.08 kl 17:44
Postet 29.02.08 kl 17:52
Postet 01.03.08 kl 22:35
AllikinHun har sluttet nå. Kan det være innvollsorm, tro?
Har aldri hørt at den viser seg den veien Vanligvis er det ut endetarmen at det av og til kan være mulig å se orm, men jeg skal ikke være bombastisk. Akkurat temaet innvollsorm har jeg ikke satt meg så veldig grundig inn i må jeg innrømme.
Hun drev ikke å tyggde på noe da? De kan finne på å tygge i seg deler av planter eller lignende og da er det gjerne ut og inn noen omganger før de får delt det opp og svelget det.
Postet 01.03.08 kl 23:27
Postet 01.03.08 kl 23:38
Postet 02.03.08 kl 01:44
Ja.. Den ene guppy hunnen min fødte,og da den ene babyen ble spist ble den spist på denne måten i flere timer, altså hun fikk aldri spist den. Hun drev slik med den yngelen (som døde raskt gudskjelov) lenge,mens hun fødte ferdig de andre.
Var jo litt fristende å dra henne opp etter halen,dra ut ungen og si "Fy!" ;p
Var jo litt fristende å dra henne opp etter halen,dra ut ungen og si "Fy!" ;p
Postet 02.03.08 kl 16:13