Levendeføder til kar med strøm

Jeg har et kar på 190 liter, der det foreløpig kun bor noen reker og et par blå acara. Det er relativ sterk strøm i karet (powerhead som blåser 1200 l/t), og vannverdiene er ellers pH: 6,8-7,2, KH: 4, gH: 4, temp: 23°C.

Jeg vil ha en levendeføder litt utenom det vanlige, men er usikker på hvilken art som vil trives i såpass sterk strøm.

Forslag?
Er vel endel sverddragere som liker god gjennomstrømming bla...
Mia
Jeg vil ha en levendeføder litt utenom det vanlige, men er usikker på hvilken art som vil trives i såpass sterk strøm. Forslag?


har en 110L med innvendig Fluval 4 her, usikker på liter/time, men det er futt nok. har noen viltfangede seilfinnemollyer, nydelige levendefødende som klarer seg fint i sterk strøm.

[External Image]
- den til venstre på bildet er nice, den hvite i midten er en vanlig molly og et av hennes yngel øverst til høyre.

de viltfangede har nå også fått yngel (vanskelig å ta bilde av). yngelen sliter litt i den sterkeste strømmen, men finner rolige partier i tanken hvor de kan slappe av.
Jeg har vurdert X.hellerii, men kunne som sagt tenkt meg noe mer utenom det vanlige.
Det finnes jo andre sverddragertyper enn x. hellerii, da.
Xiphophorus cortezi og montezumae er f.eks. ikke SÅ vanlige.
Men så var det dette med tilgjengelighet da... Både Xiphophorus cortezi og montezumae er arter jeg veldig gjerne vil ha, men ikke har klart å fått tak i. Det er kanskje på tide med en ny maserunde i butikkene?
Det er jo nettopp det som skjer når man ønsker seg noe utenom det vanlige - da blir det litt vanskeligere å få tak i

På akvarieklubbenes auksjoner - spesielt de store - dukker gjerne slike ting opp. Men butikkene kan sikkert bestille, de også.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap