Hvordan unngå at sverdisene tar all maten ?

Jeg lurer snart på om sverddragere bør gå alene i artskar, for jeg har 3 stk som først tok all maten fra scalarene i det ene karet, og nå tar de maten fra coryer og dvergacara i det andre karet -tabimin og rekepellets til coryene plukkes opp fra bunnen, og granulatet til grønn dvergacara sluker de rått. sitt eget flakfor tar de til slutt.

jeg synes det er trist å ha så tykke fisker men kan ikke la de andre sulte enda mer, forer uansett ikke mye men problemet er at disse glupske sluggerne tar nesten alt.

har prøvd å bruke et rør ned til bunnen, mens jeg avledet oppe, men det hjalp lite.

noen lure foringstriks der ute ?
Jeg har ikke hatt problem med det når jeg har hatt sverddragere. Jeg gir fiskene mat, og hvis de spiser den opp fort og leter etter mer, så gir jeg de litt til slik at de fleste får mat. Jeg pleier og å ligge en algetablett nedi rett etter jeg har tatt flakfor, slik at mesteparten av fiskene har fokus mot flakforet (eller hva jeg nå bestemmer meg for å fore med) slik at algespiserene får en sjangse til å ta tablettene
Gi tablettene etter at lyset er slått av for natten.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Gulbrandsen
Reklame for plussmedlemskap