Hann eller hunn

Føler meg som skikkelig nybegynner nå men.. kan noen fortelle meg om denne mollyen er hann eller hunn?

Jeg sammenligner med sverddragerhannen min og det er ikke helt likt, så sammenligner jeg med sølvmollyene som jeg vet er hunner og det er heller ikke helt likt...
Ser ut som en hunn på meg.. når du ser på gattfinnen. Hos hannen er jo denne veldig spiss, og ikke det minste vifteformet.

Med mindre denne er veldig ung slik at ikke gonopodium har utviklet seg skikkelig
...Bildet er litt uklart i det "tellende" området, og nå er ikke jeg noen ekspert på noen måte, men jeg ville tippet på at det der er en ung hunne...

Edit: Nille er kjappere på tastaturen...
I fiskebasen (black molly) er bildene gode og det er lett å se forskjell på hann og hunne, du kan jo sammenlikne der.

Forutsatt at denne er voksen, så skal ikke gattfinnen ha den minste anntydning til vifteform dersom det er en gutt.

Er denne fisken ung, og har begynt å utvikle gonopodium, så ser du det ved at nederste del av gattfinnen (som er vifteformet hos alle til å begynne med), blir stadig tykkere.. det er akkurat som om gattfinnen begynner å klemmes sammen fra "bunnen" av, helt til hele gattfinnen er omformet fra vifteform til en rett strek, som peker rett bakover.
Ok, skal sjekke bildene i fiskebasen. Takk for svar

Jeg trodde i utgangspunktet at det var en hunn, men noen ganger ligner finnen på gonopodium og andre ganger ligner den mer på en vifte.. men den er aldri så vifteformet som på de andre hunnene. og begge de andre mollyene som jeg kjøpte etter henne er gravide eller har hatt yngel, men denne viser ingen tegn til å være gravid, og det er jo litt spess for en levendeføder
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap