Guppy ynglene har vokst mye,mange hanner :d

Ja jeg plukker ut hanner fra 60 literen hver dag nå. av 34 Yngler er det hittil 14 Hanner. Og 2 til jeg ikke får tak på, og enda 4 til jeg mistenker kommer til å utvikle en pilt

Fy steike så mange flotte farger! Kan sitte og glo på dem hele dagen jeg hadde jeg ikke hatt annet å gjøre. 2 av de største er skikkelig neon-blå med den standard prikkete kroppen og prikkete halesløret. 3 av de har en skikkelig flott flammete rød/orange/sort hale.. ser ut som en blir skikkelig mørkeblå..ja og noen med sort og knallgul halesør..osv! Alt av kombinasjoner nesten. De vokser jo for hver dag som går.

Hunnene er også godt fargerike, en del lyseblått og rødt, noenlunde samme tegninger som hannene.

Er det ikke på tide du oppretter en egen personlig akvarietråd via profilen din, Monica? Stadig smånytt og stadig nye innlegg spredd rundt med smånytt om guppyene dine passer vel kanskje best i en egen akvarieblogg?
Det er morsomt det, bare prøv! Der kan du føre dagbok på en måte, og selv kunne gå tilbake i tråden din og lete etter datoer osv eller opplysninger du tidligere har skrevet.
Hei Jeg vet ikke hvor mange av mine tråder du har lest her inne,Mona,men siden du er Moderatorenes ubelønnede detektiv kan jeg jo informere deg om at 90% av mine tråder faktisk har vært spørsmål, og hvis det er din innstilling å poste spørsmål i en personlig akvarietråd, ser jeg egentlig ingen grunn til å være på denne siden i det hele tatt.

Det er mange personlige akvarietråder her,og mitt lille Guppyeventyr hadde fått minimal av interesse sammenlignet med andres personlige tråder som driver litt "større". Ergo: Nei takk Holder mine spørsmål OG info ang mine Guppyer her på Levendefødende hvor de faktisk hører hjemme.

Har selv sett deg delta i debatten ang antall Guppy Hanner og huner født pr kull ,og om hvorvidt kjønnene var bestemt av temp på vann etc, så til din informasjon,Mona, så var mitt innlegg her faktisk også informasjon at det er mulig å få mange hanner....

Ellers takk for tilbudet.
jeg har også fått masse guppy yngler, og denne gangen klarte jeg å redde flere enn to:P

De to fra første runde er vel snaut en måned gammel og de 12 siste er bare 3 dager gamle Når er de store nok til å bli satt ut sammen med de andre? har lest 1 måned og 2 måneder etc, men synes mine på en måned er liiiitt små enda.. Hva slags temp er optimalt for å få de forskjellige kjønnene? De som kom nå for 3 dager siden har gått konstant i 26-27 grader..
Hei Sterud!

Mine eldste ble født ca 30 jan,nå er de godt store og masse flotte farger.Satt de ut med 2 voksne Guppy (en hann og en hunn) samt noen andre fisker for noen uker siden. Det sies at du kan sette de ut når de ikke lenger får plass i munnen på de voksne.

Før de kom sammen med de voksne lot jeg de få svømme fritt i det ene akvariet (fikk opp et nytt kar,ble jo så mange) og hadde da voksne fisker i et kar og bare yngel i det andre. Så fikk jeg 10 yngler til, var da oppi 34 stk.. Lot de alle ynglene få svømme sammen i det ene karet og det gikk fint tross litt str forskjell.

Så.. var det på tide å skille hanner fra hunner. Det store karet gikk til hunner, plukket den voksne guppy hannen og de ynglene jeg kunne bestemt se hadde "snorkel" ;p bak og tok de i 45ltr karet. 60 litern ble til den voskne hunnen og hunn ynglene.. nå bare tyter det med snorkler så jeg plukker hver dag, ser ut som de må bytte kar og at antall hanner overgår hunner.
Hadde 28 grader i vannet i flere uker under graviditet og fødsler. Vannet er nå på 25 i begge kar.

Fikk for et par uker siden 10 nye yngler.. egentlig godt over 25 men da moren til disse fikk banan-bøy og bukvannsott var det ikke stort annet å gjøre enn å la henne slippe Yngelen hennes svømte fritt, da jeg egentlig ikke var så intr i å beholde disse men til slutt snappet jeg opp 12 som var igjen etter maaaaange timer med leting (!). de er nå i nettingkasse i det store akvariet.

Skal ikke ha yngel på sisntenevnte kull da det så ut som mor var utsatt for innavl. Men beholde de skal jeg, orker ikke tanken på å se dem bli spist alle sammen. Moren var gravid da jeg kjøpte henne.

Sånn..nå kan noen pirke på "spammen" min
For et surpomp-svar det ble da?
Det var et forslag om noe som faktisk er svært morsomt, og alt du tenker på er å utbrodere masse tull uten sammenheng med det jeg foreslo en gang.

Neivel, hvis argumentet ditt er at du er redd for å ikke bli sett om du lager en Personlig akvarietråd, så værsågod å gjøre som du vil. Forslaget var faktisk et godt forslag, det er populært og det er gøy. Se bare se på antallet Personlige akvarietråder.

"Det er mulig å få mange hanner".... var det hensikten med innlegget? Å informere folk om det (som om ingen visste det?), fordi du har lest en gammel tråd for lenge siden om noen som fikk mange hunner? Da burde du lagt posten din der, i sammenheng med det du mente "å informere folket om"...

Jeg skal ikke diskutere det mer med deg. Det er likegyldig for meg, og når du svarer på et smilende, morsomt forslag på den måten så er det siste gang jeg svarer på noen av dine innlegg.

Monica Dahl
Hei :) Jeg vet ikke hvor mange av mine tråder du har lest her inne,Mona,men siden du er Moderatorenes ubelønnede detektiv kan jeg jo informere deg om at 90% av mine tråder faktisk har vært spørsmål, og hvis det er din innstilling å poste spørsmål i en personlig akvarietråd, ser jeg egentlig ingen grunn til å være på denne siden i det hele tatt. Det er mange personlige akvarietråder her,og mitt lille Guppyeventyr hadde fått minimal av interesse sammenlignet med andres personlige tråder som driver litt "større". Ergo: Nei takk :-)Holder mine spørsmål OG info ang mine Guppyer her på Levendefødende hvor de faktisk hører hjemme. Har selv sett deg delta i debatten ang antall Guppy Hanner og huner født pr kull ,og om hvorvidt kjønnene var bestemt av temp på vann etc, så til din informasjon,Mona, så var mitt innlegg her faktisk også informasjon at det er mulig å få mange hanner.... :) Ellers takk for tilbudet.
Jeg ble også overrasket over det sure svaret du fikk mona, litt unødvendig det da.

Til trådstarter så kan jeg si at å ha personlig akvarietråd er veldig greit selv om ikke så mange svarer. Jeg driver ikke 'stort' og får ikke så innmari mange svar på tråden min, men jeg synes det er gøy likevel, og hvis jeg skulle lure på noe en gang senere kan jeg lete det opp i tråden min.

Personlig synes jeg at spørsmål hører hjemme i diverse forum, mens oppdateringer slik som du postet hører hjemme i de personlige trådene.

Og jeg synes det er veldig uhøflig å reagere slik når folk foreslår noe, spesielt når det er helt åpenbart at det er foreslått i en svært vennlig tone.
...Fikk 30+ yngler vi også, av ymse slag, både mollyer og guppyer som har sluppet løs små "rumpetroll"...De ble holdt avskilt frem til de tok mer enn bare infusorier, cirka en uke i "nettingbur", før de fikk en brå overgang til de voksnes verden...Ut i jobb, leilighet og studielån...Eller i det minste ut sammen med de store fiskene...

...Var i hvert fall 30+...Vi har et par kloreker gående som patruljerer bunnen, og de er jo egentlig truende til litt av hvert...Men , selv om instinktet nok er der, og selv om det er en mulighet for det, så tror jeg disse rekene, og kanskje de fleste som går i akvarier, er for late til å bry som om yngelen, selv om jeg må innrømme jeg med lettere panikk inne i mellom kikker rundt plantene for å se noen av de små, og det bare er et par svømmere rundt der...

...Så skal jo det også være en av spesialitetene til disse små også: Ikke bli sett...Så jeg tror nok vi bare får ta en telling til slutt, og ta regnestykket da...Fisk blir jo syke, og små fisk dør, og det er jo ikke rekene sin feil...

...Godt å se du kikker på innavl også, virker som om ikke alle tar det så seriøst med guppy, da de er så "lite reine" allerede ved innkjøp...

...Uansett så er det morsomt med yngel, og jeg håper du får full utelling av hobbyen din også fremover!
Tilfeldig bekjentskap
© akvafil
Reklame for plussmedlemskap