Poecilia kykesis.?

Var å kjøpte et brukt karr her om dagen og fikk med noen fisker.
Bl.a en poecilia kykesis(etter hva jeg fikk fortalt).
Men det jeg lurer på er fordan grier man å se forskejll på de 3 seilfinne mollyene som selges?
Eller går det ann?
Dette er egentlig fiker som jeg ikke driver med, men kunne nå tenke meg å sette opp et karr til disse utrolig fine fiskene.
De 2 hannene jeg fikk med er hvite, med noe blått i, og har nå lyst til åfå tak i flere hvite hunner og drette disse fine fiskene.

Men går det ann å se forskjell på disse 3 typer seilfinne mollyer? Eller må jeg bare kjøpe en hun som er hvit og drette i vei?
Hei Ken!

Jeg har spesialisert meg innen disse artene og har reist og fanget dem i naturen. Ta kontakt om du ønsker informasjon om forskjellene. De er ganske åpenbare, MEN det finns en del hybrider. Særlig hvis du kjøper i butikken. Det finns IKKE Poecilia kykesis i handelen. Det er kun Poecilia velifera hybridisert ofte med Pocilia latipinna i butikken.

For å skille dem fra hverandre er det beste utgangspunktet å ha hanner. Ellers er det som mange andre arter som er i slekt at hunnene er like hverandre. Men jeg anntar hvis du tar bilde kan jeg fort si hva du har eller ikke.

MvH Thomas
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap