Gravid platy som ikke føder

platyen min har ver gravid veldig lenge uten og føde noe yngel
hvorfor føder hun ikke
har pågååt sidena slutten av april
hadde samme problemet med ene molly-hua mi. Det jeg gjorde var og at jeg hadde den oppi et annet kar, vekk fra hannen, og da gikk det bare noen dager så kom det unger. Har ikke hatt platy før så har dårlig erfaring, men skulle tru at det er mye av det samme.
ta henne ut eller kjøp ynglekasse, mange fisk føder ikke i nærheten av andre hanner, eller andre fisk generelt=) gjør det så vil du snart ha masse bebisser
hula,kula og timmy
platyen min har ver gravid veldig lenge uten og føde noe yngel hvorfor føder hun ikke har pågååt sidena slutten av april

April? Det får være grenser til sendrektighet... Jeg ville ikke vært så skråsikker på at den faktisk var gravid etter så lang tid...

Jeg tror platyen din ganske enkelt er feit og full av ubefruktede egg. Levendefødere går ikke gravide i to måneder.

Ikke kjøp eller bruk såkalte fødekasser. Det er mitt råd. Det er dyreplageri å sette en fisk i så trange omgivelser, de blir superstresset av redsel og panikk.
Skal du redde yngel, så bruk heller pengene på å kjøpe deg noen bunter med hurtigvoksende stilkplanter. Kikk f.eks. her på kjøp og salgs forumet, det er alltid noen som selger planter rimelig. Du får mye for pengene, og planter i rikelige mengder gir den aller beste beskyttelse for nyfødte yngel. Det bør helst være lange stilkplanter som får vokse opp til overflaten og bre seg utover i vannspeilet. Da gjemmer de nyfødte ynglene seg instinktivt der, og i løpet av kort tid får du flere yngel enn du har plass til
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap