Yngel i gullfiskbolle??

Hei. Mine Black Mollyer har fått yngel, 6 stk. går det greit å ha de her til de er store nok til å selges eller puttes tilbake til foreldrene sine? bytter ca 2/5 vann hver dag da jeg ikke har pumpe. bollen står på badet. har skrudd termostaten på nesten fult, så nå ligger temperaturen der inne på ca 26 C.
hvor lenge tar det ca. for yngelen til å bli store nokk til ikke å bli middag?

takker for svar. Mvh: PK
hvorfor trippel posting?
da er det vel heller bedre å bumpe enn å spamme forumet med masse tråder fordi ingen svarer den første timen...

any hwo, den er stor nok når den ikke passer i kjeften på noen av de andre fiskene dine. 3-4 uker pleier jeg å bruke. Om du har mye gjemmesteder er det nok ingen fare for at de blir spist.. Flyteplanter med litt lange røtter på er knall
Hvis ingen av de som er på forumet akkurat nå kan svare på spørsmålet, så hjelper det ikke å poste det 100 ganger. Det tjener bare til å irritere.

Bedre å "bumpe" den samme posten, men personlig synes jeg det bør gå mange timer før man gjør noe slikt. Ikke alle som er på nett hele tiden, og folk vil stort sett bare svare der de føler de har noe å bidra med.
Bare som et tips til senere

Ang. spørsmålet, så ser jeg vel egentlig ingen problemer med å ha noen få yngel i en bolle så lenge vann byttes ofte (pga nitritt oppblomstring). Helt umulig å si noe om hvor lenge det tar før de er for store til å bli spist, siden yngel vokser i forskjellig takt.
De kan iallefall ikke være der særlig lenge. De vokser best dersom du bytter vann ofte og fórer rikelig. Pass på at byttevannet er romtemperert vann som du tappet kaldt dagen i forveien. Da minsker du risikoen for unødvendig e dødsfall.
Takker for svar og unskylder at jeg postet litt mange ganger. har foresten funnet ett til yngel til.

Mvh: PK
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap