- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Hvilke fisker går best sammen med kampfisk?
Hvilke fisker går best sammen med kampfisk?
Postet 25.09.08 kl 20:52
Postet 26.09.08 kl 16:34
Postet 26.09.08 kl 17:04
Inaktiv bruker
Tante AstridKuhliål, og noen mindre stimfisk, kanskje en flokk rasbora eller lignende.
Kommer jo litt an på hvilken art rasbora du tenker på. Finnes jo en del. Men Kileflekksrasbora går hvertfall veldig bra.
Postet 26.09.08 kl 17:40
Endret: 26.09.08 kl 17:53
Inaktiv bruker
Siden denne tråden av en eller annen grunn ligger under levendefødende, kan jeg legge til at den kampfisken jeg har nå ikke kan fordra rød Platy og Black Molly. Har ikke opplevd dette før, men "personligheten" på kampfisk kan variere mye.
Postet 26.09.08 kl 18:08
Kileflekksrasbora, som Blixhavn nevner ,er ganske vanlig å finne i butikkene, glødelysrasbora og dronningrasbora også, så jeg tror ikke du vil få vansker med å finne noen du liker. Kampfisk vil jo gjerne ha litt bløtt og surt vann så jeg ville ikke holdt den sammen med platy og molly uansett.
Når det gjelder innredning så er flyteplanter et must synes jeg. Gjerne masse andre gjemmesteder og planter også. Kampfisk er veldig nysgjerrige av seg og liker å utforske ting så alt slikt er positivt. Du kan jo eventuelt kikke innom mitt asiakar også og se om du finner noe inspirasjon der. Det ble innredet med tanke på kampfisk som hovedfisk.
Når det gjelder innredning så er flyteplanter et must synes jeg. Gjerne masse andre gjemmesteder og planter også. Kampfisk er veldig nysgjerrige av seg og liker å utforske ting så alt slikt er positivt. Du kan jo eventuelt kikke innom mitt asiakar også og se om du finner noe inspirasjon der. Det ble innredet med tanke på kampfisk som hovedfisk.
Postet 26.09.08 kl 18:32
Tante astrid
Takker for rådet ditt praktfullt karr foresten.Får se hva jeg kommer framtil når jeg kommer dit hen at fisker skal på plass.takker for alle råd,og ønsker ennå flere
Postet 26.09.08 kl 20:26