Sverddrager

I går var vi på dyrebutikken og kjøpte to sverddragere... en hunn og en hann,hannen er veldig stor med et langt sverd og hunnen er litt mindre men jeg er ikke så sikker på at det er en hunn p.g.a at de er ikke noe intressert i hverandre også er det antydning til at det begynner og komme et sverd på hunnen... har vi fått to hanner??
tja 2-3mnd tipper jeg i farten,
Det varierer veldig.
Mange sverddragere kan være godt voksne før de får sverd.
Dersom du lurer på om du har en hann uten sverd, eller om det er en hunn, så ser man det på parringsorganet under buken. Det utvikles ofte en god stund før sverdet er synlig.
Min ene sverddrage hunn har mistet den ene finnen på siden foran (jeg vet ikke helt hva den finnen heter). Kan den vokse ut igjen? Det er bare en liten del igjen av den. Jeg skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd. Tror ikke jeg har noe den kan sette seg fast i.

Ps: Håper det er greit at jeg låner denne tråden.
Einar
Finner vokser ut igjen...no problemo
Ok, men kan sverddrage hannen ha nappet i den? Jeg har ingen fisker som er større enn sverddragene. Har bare neontetra og en liten gibbiceps.
Sverddragehannen min har fått flere hvite sår på siden. Jeg har hvit stein som jeg mistenker den kan ha skrapt seg bort i. Den får ofte stor fart på seg når den jager eller blir jaget. Er ofte en liten guppy som liker å nappa borti han.

Den har de siste dagene også begynt å gjemme seg bort. Jeg har tatt bort noe av denne stein så den ikke skal "skrape" seg opp så mye.

Kan det være andre årsaker til at disse sårene kommer?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap