Grønn sverddrager - gravid?

Har mere å skrive og spørre om jeg! Lurer nå på om min sverddrager hue er gravid? Den er så jækla feit og har denne kjente STORE svarte flekken litt bak på kroppen. Den blir forfulgt/jagd av hannen hele tiden og hun har begynt å jage den andre MYE tynnere hua. Det kan hjelpe å se de i den leille versjonen til høyre siden det er et dårlig kamera

[External Image]

Vanskelig å få tatt bilde av henne men du ser takket være lyset på et par bilder hvor mye magen buler ut. De har forøvrig ikke fått spesielt mye mat, og begge huene har fått like mye, men den andre er bare 3 ganger så fet. Den begynte å heve seg for noen dager siden.

[External Image]
Legger ut flere bilder
[External Image]
Pass opp! dårlige bilder!!!
Noen som vet dette? Blir litt usikker..
De står aldri stille -.-'
Du skal ikke se bort i fra at sverddrageren din er gravid. Det var stor svart fekk i gattopninga.

Om fisken ikke har spist på 48 timer, den oppfører seg unormalt og tempraturen ikke er for høy, har du mest sansynlig yngel i vente de første dagene.

Men husk at hvis du har høy temratrur eller at fisken er stressa kan fisken gå drektig i over 50 dager.
Tempen ligger på 24 og det spiser, men får følge med. Håper den ikke spiser på 48 timer ;P
Hvordan av det med Sverddrageren ?
Spiser den forsatt ?
Oppfører den seg helt normalt ?

Håper at det blir yngel ut av det.
Joa, den spiser, men ser den har økt i størrelse (Sjekket før jeg matet). Skal følge med ved mating hver gang nå framover.
Nå er sverddrageren min blitt bare feitere og den andre fortsatt like tynn. Skal jeg da ta denne sverddrageren i eget kar eller flyttes over? Har en 200l delt i 2. På den ene sidener det 10 neontetraer og 9 glødebåndstetraer. Det er også ett par med MacMasters Dvergciklide.

På den andre siden er det en eneste ensom killifilsk og 4 ancistrus. to voksne hanner og 2 litt yngre huer. Det er forresten mye mye mer gjennomstrømning der enn i det andre. det er en fluval 4 på høyre og fluval to på venstre. Jeg kan jo flytte pumpene da det er besst forhold i høyre halvdel?

Vet jo ikke om den bør gå alene?
Da jeg holdt på med levendefødende fisker hadde jeg en egen "fødeavdeling" i hovedkaret der jeg slapp de gravide hunnene oppi når de sluttet å spise. Følg med og vær forsiktig så du ikke stresser den opp når du skal fange den. Å flytte den over i annet kar vil ofte føre til at yngelen dør. Dette har i allefall fungert for meg tidligere både med sverddragere og guppyer... Legg kansje en plantekvist eller noe lignende også over i kassen. PS! Yngelen blir spist viss den går med andre fisker...
Ja, men jeg tenkte å sette hele hoa over i den ene 100 literen. Det er ingen som spiser yngelen der?
Det går helt sikker greit, men pass på å flytt henne vekk med en gang hun har yngler da, viss hun går for lenge sammen med yngelen vil hun sansynligvis spise dem selv!
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap